שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > משרד המשפטים מציע להאריך את ביטול מאסר חייבי הוצאה לפועל בשנה נוספת

חדשות

משרד המשפטים מציע להאריך את ביטול מאסר חייבי הוצאה לפועל בשנה נוספת, צילום: צילום: Getty images Israel
משרד המשפטים מציע להאריך את ביטול מאסר חייבי הוצאה לפועל בשנה נוספת
10/04/2013, עו"ד אנה נודל

הוראת השעה שביטלה את השימוש במאסר ככלי לגבייה אזרחית במסגרת תיקון לחוק ההוצל"פ היא חלק מרפורמה מקיפה להגברת יכולת הגבייה תוך צמצום הפגיעה בחירותם של החייבים

משרד המשפטים מציע להאריך בשנה נוספת את הוראת השעה המבטלת את חלופת המאסר של חייבי ההוצאה לפועל, על מנת "להמשיך ולבחון את השפעת ביטול המאסרים על שיעורי הגביה ולגבש בהתאם את המתווה הקבוע".

הוראת השעה נקבעה במסגרת תיקון 29 לחוק ההוצאה לפועל, אשר נכנס לתוקפו בשנת 2009 וביצע רפורמה מקיפה בתחום. אחד מעקרונות תיקון 29 היה הגברת יכולת הגבייה מנכסיו של החייב תוך צמצום הפגיעה בחירותו. לשם כך נקבעו בתיקון אמצעים לקבלת מידע על נכסי החייב מהם ניתן לגבות את החוב. כמו כן, ניתנה אפשרות להטיל מגבלות שונות על חייבים, שפגיעתן קטנה מזו של המאסרים. במקביל לכלים האמורים צומצמה אפשרות השימוש במאסרים.

במסגרת תיקון 29 נקבעה הוראת שעה לפיה בתום שנתיים מיום כניסת התיקון לתוקף תבוטל חלופת המאסרים לחלוטין למשך שנתיים. זאת על מנת לבחון אם כלי האכיפה החדשים מקנים מענה הולם לגבייה, המאפשר לבטל את השימוש במאסרים ככלי לגבייה אזרחית. בהתאם להוראות התיקון, במהלך השנתיים האחרונות, לא ניתנו צווי מאסר, פרט לגבי חייבים במזונות. הוראת שעה זו עומדת לפקוע בעוד כחודש ב-15 במאי, ומשרד המשפטים מציע כאמור להאריכה בשנה נוספת.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:76
קומיט וכל טופס במתנה