שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > השופט לשעבר דן כהן מבקש לבטל את הקפאת 7.5 מיליון הדולר בחשבונו בפנמה

חדשות

השופט לשעבר דן כהן מבקש לבטל את הקפאת 7.5 מיליון הדולר בחשבונו בפנמה, צילום: דן כהן
השופט לשעבר דן כהן מבקש לבטל את הקפאת 7.5 מיליון הדולר בחשבונו בפנמה
08/04/2013, עו"ד אנה נודל

לפי כתב האישום, עבירות השחיתות שביצע כהן הניבו לו 3-4 מיליון יורו. כהן: "המדינה נהגה בחוסר הגינות. לא היתה לה כל עילה לתפיסת הכספים, שהם פרי עבודה של עשרות שנים כעו"ד"

השופט לשעבר דן כהן הגיש בקשה לביטול הקפאת הכספים שביצעה בעקבות בקשת הפרקליטות בחשבונו בבנק בפנמה. בחשבון זה, שהינו של חברה מקומית הנמצאת בשליטת כהן, הופקדו כ-7.5 מיליון דולר. לחילופין מבקש כהן להקטין את גובה הכספים שהוקפאו בהתאם להאשמות נגדו.

כהן הוסגר לישראל בחודש שעבר לאחר ששלטונות פרו נענו לבקשת ההסגרה והוא מועמד לדין בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. פרקליטות המדינה הגישה נגדו כתב אישום בשנת 2009 המייחס לו קבלת שוחד של מיליוני דולרים תמורת קידום מספר חברות במכרזים של חברת החשמל. בסך הכול, לפי כתב האישום, עבירות השחיתות אותן ביצע הניבו לו סכום של 3-4 מיליון יורו.

לטענת כהן, באמצעות עורכי הדין איתן מעוז ודניאל עינב, "למדינה אין כל ראיה בפועל לכך שהכספים שהוקפאו הם אכן כספים שהושגו כתשלום בעד עבירה ולכן לא הייתה מלכתחילה כל עילה לתפיסתם". כהן הוסיף כי הפרקליטות נהגה בחוסר הגינות כשלא ביקשה להפחית את הקפאת הכספים בהתאם לגובה האישומים. עוד מציין כהן כי נכסיו הינם פרי עבודה של עשרות שנים כעורך דין מצליח ורכוש משפחתי בהיקף משמעותי.

כהן שימש בין השנים 1991 ל-2001 כדירקטור בחברת החשמל ומשנת 1993 הוא שימש כיו"ר ועדת הנכסים של הדירקטוריון. לפי כתב האישום, הוא קיבל כספי שוחד מהחברות סימנס ורוגוזין שזכו במכרזים גדולים של חברת החשמל. בעקבות חקירה שנפתחה בעניין, נמלט כהן בשנת 2005 לפרו, אשר עמה אין לישראל הסכם הסגרה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:173
קומיט וכל טופס במתנה