שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ארבע ערכאות ומבקר המדינה נאלצו לדון בדו"ח של 100 שקל – בג"צ חייב בהוצאות

חדשות

ארבע ערכאות ומבקר המדינה נאלצו לדון בדו"ח של 100 שקל – בג"צ חייב בהוצאות , צילום: צילום: Photnart
ארבע ערכאות ומבקר המדינה נאלצו לדון בדו"ח של 100 שקל – בג"צ חייב בהוצאות
03/04/2013, ליאור שדמי שפיצר

הולכי רגל קיבלו דו"ח בסך של 100 שקל בגין חציית כביש שלא במעבר חצייה והחלו במתקפת הליכים מתישה נגד הפרקליטות והשוטרת שרשמה אותו. בג"צ חייב אותם בהוצאות של 3,000 שקל

שלושה הולכי רגל קיבלו דו"ח בסך של 100 שקל בגין עבירה של חציית כביש שלא במעבר חצייה, אך במקום לשלם אותו בחרו לנהל מלחמה משפטית מתישה נגד המשטרה שהגיעה עד לפתחו של בג"צ. 

בית המשפט לתעבורה הרשיע שניים מהעותרים שביקשו להישפט בעבירה שיוחסה להם – לאחר שאף ערך ביקור במקום העבירה – והטיל על כל אחד מהם קנס של 250 שקל. ערעור שהגישו העותרים לבית המשפט המחוזי נדחה, וכן נדחתה בקשת רשות ערעור שהוגשה לבית המשפט העליון.

לטענת העותרים, שייצגו את עצמם, בעת רישום הדו"חות בקרבת תחנת המשטרה בכרמיאל, ביצעה השוטרת שרשמה את הדו"חות שלוש עבירות תנועה מסוכנות בעת ובעונה אחת, ש"סיכנו והפריעו בצורה איומה למשתמשים בדרך", בהן חניית ניידת המשטרה בצורה אלכסונית ליד אבני שפה צבועות אדום לבן והעברת הניידת למדרכה תוך חסימת רשות הרבים בפני הולכי הרגל.

העותרים פנו למחלקת תלונות על שוטרים ובעקבות התערבות מבקר המדינה התקבלה תלונתם ונגבו מהם עדויות. למרות זאת, נדחתה התלונה מחוסר עניין לציבור. על ההחלטה הגישו העותרים ערר לפרקליטות המדינה, אשר קבעה כי החנייה במקום הנטען היתה דרושה לשוטרת לביצוע תפקידה ולכן עומדת לה ההגנה הקבועה בחוק. העותרים חזרו ופנו לפרקליטות המדינה בבקשה לקיים דיון חוזר, בטענה שההגנה הרלוונטית בתקנות התעבורה חלה על מקרים חריגים מאוד כמו הצלת חיים. לאחר שבקשתם נדחתה, פנו העותרים למבקר המדינה בדרישה לברר את תלונתם אך נדחו בטענה שהחלטות פרקליטות המדינה הן החלטות מעין שיפוטיות שמבקר המדינה מנוע מלהתערב בהן.

גם החלטה זו לא הצליחה לצנן את נחישותם של העותרים, שהגישו עתירה לבג"צ בה טענו כי החלטת פרקליטות המדינה מהווה אפליה חמורה בין איש השלטון לבין האזרח, ודרשו לבטל את החלטת הפרקליטות, לרשום לחובתה של השוטרת שלושה דו"חות תנועה וליידע אותם אם בחרה לשלם את הקנסות או להישפט, ובמקרה כזה מה היו תוצאות ההליך השיפוטי נגדה.

העתירה נדחתה על הסף בהרכב של שלושה שופטי בג"צ – יצחק עמית, יורם דנציגר ועוזי פוגלמן – שקבעו כי מדובר בעתירה קנטרנית שנועדה לשמש משקל נגד לדו"חות שנרשמו לעותרים, מבלי שהיא מגלה עילה כלשהי להתערבות בהחלטת הפרקליטות. העותרים חויבו בהוצאות לטובת אוצר המדינה בסכום של 3,000 שקל.

 

(בג"צ 1191/13)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:212
קומיט וכל טופס במתנה