שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הוצאות אישיות לעו"ד שניסה לעכב ביצוע באמצעות בקשות סרק ואיומים על ביהמ"ש

חדשות

הוצאות אישיות לעו"ד שניסה לעכב ביצוע באמצעות בקשות סרק ואיומים על ביהמ"ש, צילום: אשר גרוניס
הוצאות אישיות לעו"ד שניסה לעכב ביצוע באמצעות בקשות סרק ואיומים על ביהמ"ש
02/04/2013, ליאור שדמי שפיצר

נשיא ביהמ"ש העליון נמנע מלדון בטענות המבקשים לאור "עשרות בקשות סרק המתעלמות באופן מזלזל מקביעות שיפוטיות חד משמעיות", ולאור התבטאויות חריגות ולא ראויות של בא-כוחם

נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס אישר את החלטת רשם בית המשפט העליון למחוק בקשת רשות ערעור ומתח ביקורת על התנהלותו הדיונית הלא ראויה, לדבריו, של בא כוח המבקשים, עו"ד דב אבן-אור, בהליך זה.

בית המשפט העליון דחה בקשת רשות ערעור על החלטת בית משפט השלום שלא לעכב את פינוי המבקשים מנכס שבבעלותם על ידי בנק לאומי למשכנתאות. הבקשה נמחקה על ידי רשם בית המשפט העליון גיא שני בשל אי הפקדת עירבון. בקשות רבות קודמות לעיכוב ביצוע נדחו לאחר שהמבקשים לא הצליחו להצביע על ערעור שהוגש כדין המצדיק את עיכוב ביצוע ההחלטה.

הנשיא גרוניס התייחס בהחלטתו לבקשות הרבות מאוד שהגיש עו"ד אבן-אור, "שאת חלקן העיקרי לא ניתן לכנות אלא כבקשות סרק אשר גרמו לבזבוז זמן שיפוטי יקר ערך".

השופט גרוניס נמנע מלדון בטענות המבקשים לגופן, שהיו דומות אם לא זהות לטענות שנטענו על ידם פעמים רבות בעבר ונדחו. "למבקשים ניתנו אינספור הזדמנויות, לפנים משורת הדין, לתקן את המחדל שנפל באי הפקדת העירבון", כתב גרוניס בפסק הדין. "איני רואה כל צידוק להתערב בשיקול דעתם של הרשמים, שנבחן על אף על ידי השופט ג'ובראן בערעורים שהוגשו על חלק מהחלטות הרשמים. בנוסף, לא ניתן להתעלם מהתנהלותו הדיונית הלא ראויה של בא-כוח המבקשים". 

השופט גרוניס הדגיש כי עו"ד אבן-אור "בחר 'להציף' את בית המשפט בעשרות בקשות סרק המתעלמות במופגן ובאופן מזלזל מקביעות שיפוטיות ברורות וחד משמעיות שניתנו בהחלטות קודמות. בית משפט זה (כולל הרשמים) פעל ליתן כעשרים החלטות בהליכים שהיו אמורים להסתיים לפני זמן רב, והכל עקב התנהלותו החריגה של בא-כוח המבקשים".

עוד הוסיף גרוניס כי אין מקום לדון בטענות המבקשים נוכח "התבטאויותיו הלא ראויות של בא-כוח המבקשים, ואומר אני את הדברים בלשון המעטה". "כך", ציין גרוניס, "ומדובר בדוגמא בלבד, מצא לנכון עו"ד אבן-אור לציין בבקשה כי היה והרשם לא ייעתר לבקשתו לאפשר לשולחיו להפקיד את העירבון , ייאלצו המבקשים 'לפעול גם במישור מינהלי, כגון הגשת בקשה לוועדה לבחירת שופטים לדון בביטול מינויו של הרשם דנן'". השופט גרוניס הדגיש כי יש לייחס חומרה רבה להתבטאויות אלה, המהוות ניסיון חמור שאין להשלים עמו להלך אימים על בית המשפט והרשמים.

לאור התנהלות זו של עו"ד אבן-אור, ציין השופט כי הוא שוקל להטיל עליו הוצאות אישיות לטובת אוצר המדינה.

 

 

(רע"א 6023/12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:53
קומיט וכל טופס במתנה