שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פקידה בבנק לאומי בחיפה נאשמת בגניבת 600 אלף שקל מלקוחות הבנק הקשישים

חדשות

פקידה בבנק לאומי בחיפה נאשמת בגניבת 600 אלף שקל מלקוחות הבנק הקשישים , צילום: צילום: דוד שי
פקידה בבנק לאומי בחיפה נאשמת בגניבת 600 אלף שקל מלקוחות הבנק הקשישים
24/03/2013, ליאור שדמי שפיצר

על פי כתב האישום, גנבה מלכה בן צבי מחשבונותיהם של 14 לקוחות הסניף, בהם ניצולת שואה ילידת 1917, באמצעות גניבת כרטיסי אשראי וזיוף העברות בנקאיות, שנועדו לממן את אורח חייה הראוותני

פקידה בת 60 בסניף בנק לאומי בחיפה נאשמת בגניבה מחשבונותיהם של לקוחות הבנק, רובם קשישים, בסכום מצטבר של 600 אלף שקל. כתב האישום מייחס לה 15 אישומים, בהם ביצוע עבירות רבות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף, התחזות לאדם אחר, גניבת כרטיס חיוב, הונאה והפרת אמונים בתאגיד.

במסגרת תפקידה בסניף בנק לאומי בהדר טיפלה הנאשמת, מלכה בן צבי, בחשבונות של לקוחות אמידים בעלי עושר פיננסי של 150-200 אלף שקל. על פי כתב האישום, גנבה בן צבי, בין השנים 2005-2012 סכום של 600 אלף שקל מחשבונותיהם של 14 לקוחות הסניף, בין היתר על ידי משיכת צ'קים של הלקוחות לטובת חשבונות הבנק שלה ושל בני משפחתה ומקורביה, גניבת כרטיסי אשראי וקניית מוצרים בכרטיסים אלה, משיכת כספים באמצעות כרטיסי האשראי וביצוע העברות בנקאיות לחשבונותיה ולחשבונות מקורביה. כל זאת, בין היתר, על מנת לממן את אורח חייה הראוותני, אשר כלל רכישת חפצים יקרי ערך, תכשיטים, מכונית יוקרה וחופשות רבות בבתי מלון יוקרתיים, בארץ ובחו"ל.

עוד עולה מכתב האישום כי בן צבי מעלה באמונה של לקוחה קשישה, ניצולת שואה ילידת 1917, וגנבה ממנה סכום של 224 אלף שקל, באמצעות כרטיסי חיוב, פנקסי צ'קים שהופקדו אצלה וזיוף טפסי בקשה לביצוע העברה כספית מחשבונה של הקשישה לחשבונות הבנק של בן צבי ומקורביה. לטענת התביעה, בן צבי השתמשה בכרטיס האשראי של הקשישה שנבלע במכשיר הכספומט עקב הקשת קוד סודי שגוי, ועשתה בו שימוש כשהיא מתחזה ללקוחה. בהמשך פעלה בן צבי להזמנת כרטיס חיוב נוסף מחברת לאומי קארד על שמה של הקשישה, ללא ידיעתה והסכמתה, על מנת לגנוב כסף מחשבונה ולעשות שימוש בכרטיס לרכישת מוצרים שונים.

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את בן צבי  עד תום ההליכים המשפטיים נגדה. בשל גילם המתקדם של מרבית העדים, הגישה הפרקליטות בנוסף בקשה דחופה לגביית עדות מוקדמת.   

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:68
קומיט וכל טופס במתנה