שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שמעון קופר מרים ידיים, חלקית: הסיר את תביעת הדיבה שהגיש נגד הפקת "עובדה"

חדשות

שמעון קופר מרים ידיים, חלקית: הסיר את תביעת הדיבה שהגיש נגד הפקת "עובדה", צילום: צילום: יח"צ
שמעון קופר מרים ידיים, חלקית: הסיר את תביעת הדיבה שהגיש נגד הפקת "עובדה"
24/03/2013, אלכסנדר כץ, אייס

החשוד ברצח שתי נשותיו דרש 5 מיליון שקל מ"עובדה" בעקבות שידור תחקיר נגדו. בימים אלו מתנהל דיון בבית המשפט העליון בערעור נגד פסילת התחקיר השני עליו

שנתיים וחצי של מאבק עיתונאי-משפטי מסתיימות היום בניצחון של "עובדה": שמעון קופר, הנאשם בימים אלה ברצח שתי נשותיו, פנה הבוקר (יום א') לבית המשפט בבקשה לדחות את תביעת הדיבה שהגיש בשנת 2010 על סך של 5 מיליון שקל. קופר ישלם לתכנית הוצאות משפטיות בסך 30 אלף שקל.

בחודש מרץ 2010 חשף כתב "עובדה" עמרי אסנהיים את "פרשת האלמן הכפול" – סיפורו של קופר ונסיבות מותן הדומה של שתיים מנשותיו – אורית דורון-קופרשמידט וג'ני מור-חיים-מלמד. לאחר פרסום התחקיר נפתחה חקירה חוזרת שהסתיימה בכתב אישום. מערכת "עובדה" החליטה על שידור הכתבה, אף שבאותה עת החליטה המשטרה לסגור את התיק נגד קופר מחוסר אשמה.

חמישה חודשים לאחר שידור התחקיר, הגיש קופר תביעת דיבה נגד מערכת "עובדה", שבה טען, באמצעות עורכי הדין אלי הלם ונטלי יחיאלי-ברקוביץ', כי אין מקום לתחקיר ש"מרשיע" אותו במקום שבו נסגר נגדו התיק מחוסר אשמה. מערכת התכנית טענה, באמצעות עורכות הדין טל ליבליך וליאת ברגמן-רביד, כי הכתבה הביאה את סימני השאלה כחלק מהמלאכה העיתונאית המתבקשת, שכללה גם את התהייה האם דרושה כאן חקירה חוזרת.

מאז מעצר של קופר לפני מספר חודשים הוקפאו הדיונים במשפט הדיבה, אולם החלה התנהלות משפטית בסוגיית שידור תחקיר נוסף ב"עובדה". פרקליטיו של קופר הגישו בקשה לצו מניעה על פרסום הכתבה, שקיבל את אישור שופט המחוזי גדעון גינת. שידור התכנית נעצר ברגע האחרון, ו"עובדה" ערערה על ההחלטה לבית המשפט העליון.

 

 

כתבות נוספות בנושא:

 

ארבעה חודשים לאחר כתב האישום: שמעון קופר מואשם גם ברצח אשתו הראשונה

 

עובדה ערערה על פסילת התחקיר על שמעון קופר: "כל כלי התקשורת עסקו בפרשה"

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:104
קומיט וכל טופס במתנה