שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בית המשפט לערעורים בארה"ב דחה את התביעה להפרת פטנט נגד מכתשים אגן

חדשות

בית המשפט לערעורים בארה"ב דחה את התביעה להפרת פטנט נגד מכתשים אגן, צילום: צילום: Philip Larson
בית המשפט לערעורים בארה"ב דחה את התביעה להפרת פטנט נגד מכתשים אגן
24/03/2013, עו"ד אנה נודל

ביהמ"ש בוושינגטון דחה את הערעור שהגישה חברת BASF ואשרר את זכותה של מכתשים אגן לייצר, לשווק ולמכור מוצרים מבוססי פיפרוניל, המשמשים למניעה וטיפול בחרקים ומזיקים בחקלאות

מכתשים אגן הודיעה היום (א') כי בית המשפט המחוזי הפדרלי לערעורים במדינת וושינגטון דחה פה אחד את הערעור שהוגש מטעם חברת BASF. ההחלטה אשררה את פסק הדין של בית המשפט המחוזי שבמדינת צפון קרוליינה, כי המוצר מבוסס על פיפרוניל הידוע בשם Taurus SC אינו מפר פטנטים קיימים.

פיפרוניל משמש למניעה וטיפול בטרמיטים, לבקרת פרעושים, נמלים וקרציות, וכן כקוטל חרקים רחב טווח לשוקי המוצרים להגנת הצומח במגוון מוצרים ממותגים ברחבי העולם. המרכיב הפעיל משמש בתחום הגנת הצומח בעיקר לטיפול בכותנה, תפוחי אדמה, אורז וזרעים, בנוסף לשימושים נרחבים ביישומים מחוץ לתחום זה.

חברת מכתשים אגן וחברת BASF נמצאות בהליכים משפטיים בעניין מוצר הפיפרוניל בשלוש השנים האחרונות. החלטת בית המשפט המחוזי לערעורים הכריעה באופן סופי בשאלה ומסיים את הפרשה. 

לדברי שאול פרידלנד, מנהל אזור אמריקה בקבוצת מכתשים אגן, "לאורך התביעה כולה, מכתשים אגן דבקה בעמדה ובדעה שתביעותיה של BASF הן חסרות בסיס. מכתשים אגן  ו-CSI (החברה הבת – א"נ) דבקו באמונתן שבית המשפט ידחה את הבקשות והערעורים של הצד שכנגד".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:135
קומיט וכל טופס במתנה