שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המשטרה: קיימת תשתית ראייתית להעמדה לדין של השופט החשוד בהכאת ילדיו

חדשות

המשטרה: קיימת תשתית ראייתית להעמדה לדין של השופט החשוד בהכאת ילדיו, צילום: צילום: Getty images Israel
המשטרה: קיימת תשתית ראייתית להעמדה לדין של השופט החשוד בהכאת ילדיו
24/03/2013, עו"ד אנה נודל

לאחר שהמשטרה סיימה את חקירת הפרשה, התיק הועבר ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין שיחליט כעת האם להעמיד את השופט לדין

המשטרה סיימה את חקירת פרשת השופט החשוד בהכאת ילדיו ומצאה כי קיימת תשתית ראייתית להעמדתו לדין בגין תקיפת קטין. התיק הועבר ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין שיחליט כעת האם להעמיד את השופט לדין.

חקירת המשטרה הושלמה שלוש שנים לאחר הגשת התלונה כנגד השופט. התלונה הוגשה בעקבות פניה של מורה בבית ספרם של הילדים ללשכת הרווחה. השופט הודה במעשים במהלך השיחה עם המורה והביע חרטה. כעבור שנה המשטרה ביקשה מהיועץ המשפטי לממשלה לאפשר לה לזמן את השופט לחקירה. היועמ"ש לא נענה לבקשה והשופט נשלח להדרכה הורית. המשטרה לא יכלה לחקור את השופט ללא אישור היועמ"ש. לאחר חשיפת הפרשה והביקורת הציבורית הרחבה כלפי התנהלות המשרד של היועץ המשפטי לממשלה, ניתן אישור המשרד לחקור את השופט באזהרה.

ממשרד המשפטים נמסר כי "גורמי המקצוע שעסקו בנושא ביקשו מהמשטרה השלמות שונות, ולאחר גיבוש עמדתם וכתיבת חוות דעת מטעם הפרקליטות בנושא – הועבר העניין לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה. לאחר ששקל את מכלול נסיבות העניין על פי החומרים שהובאו בפניו, ולאחר שהביא בחשבון בראש ובראשונה את השיקול של טובת הילדים ושיקולים נוספים הקשורים למערכת היחסים בין הילדים להוריהם, שמטבע הדברים לא נוכל לפרטם, סבר היועץ המשפטי לממשלה כי אין לאשר את חקירתו של השופט הנילון באזהרה, קודם שייערכו בירורים נוספים מצד המשטרה וגורמי הרווחה לגבי המצב העדכני של מרקם היחסים בין הילדים לאב. זאת, כדי לוודא שהנזק שעלול להיגרם למרקם היחסים זה כתוצאה מחקירה פלילית לא יעלה על התועלת שבה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:108
קומיט וכל טופס במתנה