שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 6 חודשי עבודות שירות לד"ר עמוס בוחניק, שותפו של קליין במיזם "מדבקת הפלא"

חדשות

6 חודשי עבודות שירות לד"ר עמוס בוחניק, שותפו של קליין במיזם "מדבקת הפלא", צילום: צילום: istock
6 חודשי עבודות שירות לד"ר עמוס בוחניק, שותפו של קליין במיזם "מדבקת הפלא"
21/03/2013, עו"ד אנה נודל

בוחניק ושותפו הורשעו במרמה והונאה לאחר ששכנעו משקיעים להשקיע בהמצאות שבדה קליין, בהן מדבקה שיכולה לחזות התקפי לב. ביהמ"ש: "בוחניק היה שבוי בקסמו של קליין והאמין בהמצאותיו"

בית המשפט המחוזי גזר אתמול (ד') על ד"ר עמוס בוחניק חצי שנת מאסר בפועל שתרוצה בעבודות שירות, שנת מאסר על תנאי וקנס של 150 אלף שקל. בוחניק הורשע יחד עם שותפו אריק קליין במרמה והונאה. השניים הציגו מצגים כוזבים ושכנעו מספר אנשי עסקים להשקיע ב"המצאות" של קליין מיליוני שקלים.

בין היתר טען קליין שהמציא מדבקת פלא שיכולה לחזות התקפי לב, טלפון סלולרי הפועל ללא כרטיס SIM, תוכנה לחיזוי שערי מטבע ומכשיר זיהוי פדופילים באמצעות DNA. השניים טענו בפני המשקיעים שחתמו על הסכמי שיתופי פעולה עם חברות בינלאומיות לשיווק מוצרים טכנולוגיים חדשניים שהמציאו. בין היתר הם טענו כי חתמו על חוזה בהיקף של מיליארדי שקלים עם חברת MSI, שרכשה כביכול את הזכויות על המדבקה.

בסך הכול קיבלו השניים במרמה מהמשקיעים כ-10 מיליון שקל. לפני חודש בית המשפט גזר על שותפו של בוחניק, אריק קליין 87 חודשי מאסר בפועל.

השופט דוד רוזן ציין כי בוחניק "האמין ביכולותיו הבלתי רגילות של קליין והיה שבוי במידה רבה בקסמו ובכישרונו. הוא האמין בהמצאותיו ושכלוליו של קליין, כמו גם במתווה העסקי שנרקם לנגד עיניו בארץ ובמסעות שאליו התלווה בחו"ל".

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:233
קומיט וכל טופס במתנה