שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הנאשמות התפללו וצחקקו במהלך הדיונים, הסניגור התלהם, התפרץ והעליב

חדשות

הנאשמות התפללו וצחקקו במהלך הדיונים, הסניגור התלהם, התפרץ והעליב , צילום: צילום: Getty images Israel
הנאשמות התפללו וצחקקו במהלך הדיונים, הסניגור התלהם, התפרץ והעליב
20/03/2013, ליאור שדמי שפיצר

שופטת בימ"ש השלום הטילה הוצאות אישיות על סניגור בשל מסכת חריגה באופן קיצוני של הפרעות, איחורים והפגנת זלזול בוטה בבית המשפט מצד שתי הנאשמות ביידוי אבנים על פלסטיני ועורך דינן

פעם אחר פעם ביקשה שופטת בית משפט השלום בירושלים אילתה זיסקינד מהסניגור עו"ד אשר אוחיון לחדול מהתפרצויותיו ומהערותיו הבוטות כלפי התובעת, העדים והמתורגמן, ולהימנע מלהכביד על בית המשפט בהתנגדויות סרק, חקירות מסורבלות ואיחורים משמעותיים לדיונים. לבסוף, עם מתן פסק הדין, הגיעה השופטת למסקנה כי האיפוק שגילה בית המשפט כלפי עורך הדין לא היה במקומו, וחייבה אותו בהוצאות אישיות בסכום של 3,500 שקל.

עו"ד אשר אוחיון ייצג שתי נאשמות שהורשעו בהסגת גבול ובניסיון לפציעה בנסיבות מחמירות של פלסטיני באזור תל רומיידה הסמוך לחברון. הנאשמת 1, יפעת אלקובי, נכנסה לחלקת אדמתו של ראאד ערב ג'ברין, אמרה לו שזו לא אדמתו ודרשה ממנו לעזוב את המקום, ולאחר שזה לא נענה לדרישתה, חזרה למקום וצילמה אותו במצלמת וידאו. זאת, בזמן שהנאשמת 2, מירב מלמד, עומדת מעל חלקתו של ג'ברין ומיידה לעברו ולעבר ילדיו אבנים וחפצים נוספים.

עו"ד אוחיון טען להגנתן של הנאשמות כי הגשת כתב האישום היא התנכלות ליהודים בחברון על רקע היותם מתנחלים יהודים, כשעל בית המשפט להתחשב באלה המקיימות את הציווי האלוקי "לך אתן את הארץ הזאת", כשמבחינה סובייקטיבית הן מאמינות כי זכותן להתיישב בכל מקום המהווה על פי אמונתן שטח יהודי. לפיכך, עתר הסניגור לביטול הרשעתן של אלקובי ומלמד.

עוד טען הסניגור כי חלוף הזמן מהאירוע שאירע לפני שש שנים הוא מחדל הרובץ כולו לפתחו של בית המשפט, שהתנהל בעצלתיים וגרם עינוי דין לנאשמות בצורה לא מכובדת. לטענה זו השיבה שופטת זיסקינד כי דווקא התנהלותה השערורייתית של ההגנה היא זו שגרמה להתמשכות ההליך והיקפו.

השופטת תיארה מסכת חריגה באופן קיצוני של הפרעות, עיכובים וזלזול בבית המשפט מצד עו"ד אוחיון והנאשמות. "זמן רב נגזל בשל אי הכנת חומר החקירה לפני הדיונים", ציינה השופטת זיסקינד. "בנוסף בוזבז זמן יקר בהתנצחויות בלתי פוסקות, התנגדויות סרק, הפרעות והתלהמות קולנית ארוכה וקשה מצד הסניגור, שמנעה על אפשרות לקיים דיון תרבותי וראוי".

בין היתר תיארה השופטת השתלטות כוחנית ובלתי נסבלת של עו"ד אוחיון על הדיון, תוך צעקות רמות, טפילת אמירות שווא על התובעת, המתורגמן ובית המשפט ופגיעה במתורגמן ובעדים באופן בוטה ומביש, התפרצויות חוזרות ונשנות לדברי התובעת והעדים בהתנגדויות סרק שנבעו בחלקן מאי הכרת חומר הראיות ומילוי הפרוטוקול במלל פוליטי ואמירות מיותרות שגרמו לאווירת מתח וכן לבזבוז משווע של זמן שיפוטי יקר וכספי ציבור. הפרעות הסניגור החורגות מכל קנה מידה והתפרצויותיו החוזרות לדברי העדים או התובעת פגעו לטענת השופטת ברצף הדיונים, בתשובות העדים והמתורגמן, ובסופו של יום גרמו לסרבול מיותר שהקשה גם על כתיבת הכרעת הדין.

השופטת ציינה לחומרה גם את התנהגות הנאשמות, שלא טרחו להתייצב לחלק מדיוני ההוכחות ואיחרו דרך קבע לדיונים האחרים, לעתים גם בכמה שעות. במהלך הדיונים נהגו הנאשמות להתפלל, לגחך ביניהן ולצחקק, תוך זלזול מופגן בהליך. "בשלב מסוים נאלצתי להעיר לנאשמת 1 כי מן הראוי שתתמקד בדיון, שכן מדובר במשפט פלילי המתנהל נגדה. למרות זאת, לאורך הדיונים המשיכו הנאשמות להתלוצץ ביניהן, להתבדח ולהפריע בשיחותיהן. מצופה היה גם מהסניגור להעמידן מיד על מקומן, אולם הוא גונן על התנהגותן והצדיקה בטענה כי הן 'צריכות להתייעץ ביניהן לגבי האישום', ממש תוך כדי הדיון", העירה השופטת בפסק הדין. 

השופטת זיסקינד הטילה על כל אחת מהנאשמות שבעה חודשי מאסר על תנאי, קנס כספי ופיצוי של 3,000 שקל למתלונן. בנוסף, חייבה השופטת את עו"ד אוחיון בהוצאות אישיות בסך של 3,500 שקל ואת כל אחת מהנאשמות בהוצאות של 1,500 שקל לטובת אוצר המדינה.

 

 

(ת"פ 3640-07)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:26
קומיט וכל טופס במתנה