שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הברוקר עידו סמואל הורשע בגניבה ובקבלה במרמה של 2.6 מיליון שקל

חדשות

הברוקר עידו סמואל הורשע בגניבה ובקבלה במרמה של 2.6 מיליון שקל, צילום: צילום: istock
הברוקר עידו סמואל הורשע בגניבה ובקבלה במרמה של 2.6 מיליון שקל
19/03/2013, עו"ד אנה נודל

סמואל, שהקים את מכללת "ברוקרטוב" ואת חברת "ביברוקר", הבטיח למשקיעים להשקיע את כספם בהשקעות סולידיות ובמקום זאת ביצע השקעות באופציות מעו"ף ואף גנב חלק מהכספים

בית המשפט המחוזי הרשיע אתמול (ב') את הברוקר עידו סמואל במרמה, גניבה ורישום כוזב במסמכי תאגיד. בין השנים 2004-2008 ניהל סמואל אתר אינטרנט ומכללה בשם "ברוקרטוב". במסגרת חברה זו הוא הקים שלוש קרנות גידור.

בשנת 2009 סמואל הקים יחד עם שותפו יוסי שובל את חברת "ביברוקר". סמואל הצליח לגייס השקעות של יותר מ-6 מיליון שקל, אך במקום להשקיע את הכספים בהשקעות סולידיות כפי שהבטיח למשקיעים, סמואל השקיע את הכספים באופציות מעו"ף ואף גנב חלק מהכספים. בנוסף, סמואל התחייב בפניהם להשתמש בפקודה לעצירת הפסד במקרה שההפסדים בקרנות יעלו על 20% ובפועל לא עשה זאת. 

השופטת יהודית אמסטרדם הרשיעה את סמואל בקבלה במרמה של 2.6 מיליון שקל. השופטת קבעה כי "הנאשם קשר עם שובל קשר, במסגרתו קיבלו השניים במרמה את כספיהם של המשקיעים, תוך כדי שליחת דיווחים כוזבים והצגת מצג שווא לפיו הכספים יושקעו בשוק ההון. חלף זאת, שימשו הכספים שלא למטרה לשמה הועברו, אלא, לשימושם של הנאשם ושובל".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:114
קומיט וכל טופס במתנה