שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש העליון: המחוזי ישמע ראיות חדשות בתיק הרצח של הילדה תאיר ראדה

חדשות

ביהמ"ש העליון: המחוזי ישמע ראיות חדשות בתיק הרצח של הילדה תאיר ראדה, צילום: צילום: istock
ביהמ"ש העליון: המחוזי ישמע ראיות חדשות בתיק הרצח של הילדה תאיר ראדה
18/03/2013, עו"ד אנה נודל

העליון קיבל את ערעורו של זדורוב על הרשעתו והורה להחזיר את התיק לביהמ"ש המחוזי שייגבה חוות דעת של מומחים בנושא כלי הרצח וטביעת הרגל שנמצאה על גופתה של ראדה

בית המשפט העליון הורה לבית המשפט המחוזי לשמוע ראיות וחוות דעת של מומחים בתיק הרצח של הילדה תאיר ראדה, שגופתה נמצאה בתא שירותים בבית ספר בקצרין כאשר עליה סימני חתכי סכין ואלימות רבים.

בשנת 2010 הרשיע בית המשפט המחוזי בנצרת את רומן זדורוב, פועל בניין שעבד בבית הספר, ברצח של ראדה. זדורוב הורשע ברצח ובשיבוש הליכי משפט ונגזר עליו עונש של מאסר עולם.

זדורוב הודה ברצח בפני מדובב ובפני חוקרי המשטרה ושחזר את המעשה לפני מצלמות משטרה. במהלך הדיון בבית המשפט זדורוב חזר מהודאתו.

הרכב של בית המשפט המחוזי קבע כי "אין לנו ספק שהנאשם שבפנינו הוא הרוצח של הנערה תאיר ראדה. עדותו רצופה שקרים, מניפולציות וחוסר עקביות". ההרשעה התבססה בין היתר על טביעת נעלו של זדורוב שנמצאה על מכנסיה של ראדה. בית המשפט המחוזי העדיף בעניין זה את עדותו של מומחה התביעה רפ"ק ירון שור על פני חוות דעתו של מומחה ההגנה, ד"ר גיא קופר.

לאחר הרשעתו, הגישו עורכי הדין המייצגים את זדורוב מטעם הסנגוריה הציבורית, ד"ר אלקנה לייסט ואיתי הרמלין, ערעור לבית המשפט העליון ובו ביקשו לשקול ראיות חדשות. בין היתר הוגשה חוות דעת של מומחה בינלאומי להשוואות טביעות נעל, וחוות דעת של מומחית לרפואה משפטית הטוענת כי אין זה סביר שהחתך בפניה של ראדה בוצע באמצעות סכין יפנית כפי ששחזר זדורוב. בנוסף, הוגשה עדותו של אדם שטען כי בת זוגו הודתה בפניו ברצח של הילדה ביום האירוע והציגה בפניו סכין ובגדים מגואלים בדם.

שופטי בית המשפט העליון עדנה ארבל, יורם דנציגר וצבי זילברטל כתבו בהחלטתם כי "לאחר שעיינו בכתובים, צפינו בהודאת זדורוב בפני המדובב ובשחזור הרצח, ושמענו את טיעוני הצדדים בהרחבה, הגענו לכלל מסקנה כי יהיה זה נכון להחזיר את התיק לבית המשפט המחוזי, שייגבה שתיים מן הראיות שהתבקשנו להורות על גבייתן: חוות הדעת בנושא טביעות הנעל וחוות הדעת בנושא כלי הרצח והחבלות שנמצאו בראשה של ראדה. בית המשפט יבחן את השפעתן של ראיות אלה על מארג הראיות הכולל ועל תוצאת פסק הדין". בית המשפט העליון קבע כי בינתיים זדורוב יישאר במאסר.

 

(ע"פ 7939/10)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:234
קומיט וכל טופס במתנה