שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > התנועה לאיכות השלטון נגד הסדר החוב באי.די.בי: "החוסכים מקבלים מעט מדי"

חדשות

התנועה לאיכות השלטון נגד הסדר החוב באי.די.בי: "החוסכים מקבלים מעט מדי" , צילום: צילום: משה מילנר, לע"מ
התנועה לאיכות השלטון נגד הסדר החוב באי.די.בי: "החוסכים מקבלים מעט מדי"
14/03/2013, ליאור שדמי שפיצר

התנועה פנתה למנכ"לי אקסלנס וקרן הפנסיה גילעד בעקבות תמיכתם בהסדר הבעייתי, לטענתה, וביקשה מהם להביא לציבור הסדר טוב יותר, בין היתר באמצעות קבלת מניות בחברה במקום אג"ח

התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול (ג') למנכ"ל אקסלנס עוזי דנינו ולמנכ"ל קרן הפנסיה גילעד גמלאות לעובדים דתיים יואב ערמוני וקבלה על תמיכתם בהסדר החוב באי.די.בי, הפוגע לטענתה בציבור החוסכים. "נעלם מעינינו כיצד הנכם ממליצים על הסדר שהינו בעייתי הן מבחינת מחזיקי האג"ח באי.די.בי והן מבחינת המשמעות הרחבה שיש להסדר זה על כלל שוק ההון ועל הסדרים עתידיים מסוג זה", כתב עו"ד חי מיארה מהתנועה לאיכות השלטון.

התנועה מציינת כי מתוך חוב של כ-2 מיליארד שקל יוחזרו לציבור מחזיקי האג"ח רק כ-400 מיליון שקל, וכי קיים ספק רב באשר לערכן האמיתי של איגרות חוב אלו.

עוד נטען כי קבוצת אי.די.בי. מתנהלת עם הערת "עסק חי" ועל כן יש להציג בפני מחזיקי האג"ח ניתוח מפורט של התוכניות לשיקומה. בנוסף מוצע למנות מפקחים מטעם מחזיקי האג"ח שיהיו מעורבים בהחלטות העסקיות בחברה ויתייחסו לסוגיות כגון חלוקת דיבידנדים, עסקאות בעלי עניין, בונוסים לבכירים וכיו"ב, וכן לגבש הסדר חליפי שבמסגרתו יקבלו מחזיקי האג"ח מניות בחברה במקום איגרות החוב המוצעות. 

"נסתר מעינינו כיצד לאור ההסדר המוצע יוותר נוחי דנקנר בעל השליטה בחברה, הן לאור מחיקת החוב הגסה והן לאור ההזרמה המינימלית של כספו האישי לטובת החזר ההלוואה למחזיקי האג"ח", נכתב במכתבו של עו"ד מיארה. "לאור האמור לעיל, כלל לא ברור לנו כיצד הנכם ממליצים לאשר הסדר זה".

התנועה לאיכות השלטון קראה לדנינו ולערמוני להשתמש בכל סמכות הנתונה להם על מנת להביא לציבור הסדר חוב טוב יותר, דבר המתחייב מהחובה הציבורית של הגופים המוסדיים להגן על כספי הציבור וכן מהאינטרסים שלהם כנציגים הרשמיים של מחזיקי האג"ח מול אי.די.בי בהסדר זה.

בפנייתה מציינת התנועה לאיכות השלטון כי אם נציגות הגופים המוסדיים תחתום על הסדר החוב המוצע עם אי.די.בי, תיאלץ התנועה להגיש תביעה ולפעול בכל דרך משפטית לשמירת האינטרסים של מחזיקי האג"ח. 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:175
קומיט וכל טופס במתנה