שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הנהלת ביהמ"ש טעתה, ועו"ד הוצף במבול של הודעות ומסמכים המיועדים לעו"ד אחר

חדשות

הנהלת ביהמ"ש טעתה, ועו"ד הוצף במבול של הודעות ומסמכים המיועדים לעו"ד אחר, צילום: צילום: Getty images Israel
הנהלת ביהמ"ש טעתה, ועו"ד הוצף במבול של הודעות ומסמכים המיועדים לעו"ד אחר
12/03/2013, עו"ד לילך דניאל

עורך דין שפרש לגמלאות החל לקבל באמצע הלילה פקסים הקשורים לתיקים של עורך דין אחר בעל אותו שם משפחה. הוא תבע את עו"ד על המטרד, אך ביהמ"ש הטיל את האחריות על הנהלת ביהמ"ש שחויבה לפצותו ב-4,000 שקל

עורך דין שפרש לגמלאות החל לקבל באמצע הלילה פקסים הקשורים לתיקים של עורך דין אחר בעל אותו שם משפחה. הנהלת בתי המשפט חויבה לפצותו ב-4,000 שקל.

שמואל אהרונסון, עורך דין ושותף פעיל במשרד עורכי דין בתל אביב, שימש בין היתר כמייצג בשני תיקים שהתנהלו בבתי משפט השלום בתל אביב ובנצרת. בכל אחד מהתיקים הקפיד אהרונסון לציין את פרטיו על המסמכים שהגיש לבתי המשפט, לרבות כתובת משרדו, מספר הטלפון ומספר הפקס, אולם טעות אנוש בשתי מזכירויות בתי המשפט הובילה לכך שלתיקים הנ"ל הוזנו דווקא פרטיו של ד"ר יוסף אהרונסון – עורך דין אחר שפרש לגמלאות זה מכבר.

בעקבות כך, החלו יוסף ובלהה אשתו לקבל לביתם הודעות ומסמכים הקשורים לתיקים אותם ניהל עו"ד אהרונסון, בהם פקסים שהתקבלו בשעות הלילה, בשבתות ובחגים. בתחילה נהג יוסף כמחווה של רצון טוב לשלוח למשרדו של שמואל את דברי הדואר שהגיעו אליו בטעות, ובמקביל ביקש כי יפעל להפסקת המטרד מול בתי המשפט. משלא צלח הדבר וההודעות לא פסקו להגיע – הגישו בני הזוג אהרונסון תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב נגד עו"ד אהרונסון והנהלת בתי המשפט, שבה ביקשו לפצותם בסכום של 10,500 שקל בגין עוגמת נפש, חוסר שינה, בזבוז זמנם בטלפונים, פקסים ואיסוף דברי דואר והפרת זכותם לפרטיות. לטענתם, למרות שהטעות נעשתה בפועל על ידי מזכירות בתי המשפט, יש להטיל את מלוא האחריות על עו"ד אהרונסון, שלא פעל להביא לתיקון הטעות הנמשכת והפר בכך את חובת הזהירות שלו כלפי הציבור.

השופטת מי-טל אל-עד קרביס דחתה את התביעה נגד עו"ד אהרונסון וקבעה כי די היה בפניותיו לבתי המשפט לתיקון הטעות ולא היה מקום לדרוש ממנו גם לבדוק ולעקוב שהתיקון אכן נעשה, שכן דרישה זו חורגת מהסביר. לדעת השופטת, הנהלת בתי המשפט היא זו שצריכה הייתה "ליתן מענה הולם וכלים מתאימים לאותו ציבור שנפגע כתוצאה ממעשיה", אך על אף שבאחד המקרים ניתנו שתי החלטות מטעם השופט הדן בתיק לעדכון הכתובת, הדבר לא זכה לטיפולה של המזכירות ופקסים נוספים המשיכו להתקבל אצל בני הזוג אהרונסון.

בנסיבות אלו, הסיקה השופטת כי הנהלת בתי המשפט התרשלה ופעלה באופן בלתי סביר. עוד סברה השופטת כי גם בני הזוג לא פעלו כנדרש, מאחר שיכלו לפנות ישירות להנהלת בתי המשפט מיד עם קבלת המסמכים השונים, בין במייל ובין ישירות למזכירים הראשיים, שבודאי היו מנסים למצוא פתרון למצב שנוצר. בסופו של יום, קבעה השופטת כי הנהלת בתי המשפט תפצה את בני הזוג אהרונסון עקב עוגמת נפש והפגיעה בפרטיות שנגרמה להם עקב קבלת הודעות פקס בשעות לא שעות והצורך להגיע לסניף הדואר על מנת לקבל הודעות לא שלהם. עם זאת, מאחר שלא פעלו כנדרש, פסקה להם השופטת פיצוי בסכום של 4,000 שקל בלבד.

 

(ת"ק 37529-03-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:61
קומיט וכל טופס במתנה