שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הוגש כתב אישום נגד מתווך הנדל"ן משה עזרא שהונה את מאמן הכדורסל פיני גרשון

חדשות

הוגש כתב אישום נגד מתווך הנדל"ן משה עזרא שהונה את מאמן הכדורסל פיני גרשון , צילום: צילום: istock
הוגש כתב אישום נגד מתווך הנדל"ן משה עזרא שהונה את מאמן הכדורסל פיני גרשון
11/03/2013, עו"ד אנה נודל

עזרא מואשם בכך שקיבל במרמה עשרות אלפי שקלים מלקוחותיו, ומכר באופן פיקטיבי דירה בבת ים שלא היתה בבעלותו, בין היתר למאמן מכבי ת"א לשעבר פיני גרשון ולשחקן הכדורסל מורן רוט

כתב אישום נגד מתווך הנדל"ן משה עזרא בן ה-50 הוגש בבית משפט בגין עבירות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך ושימוש במסמך מזויף. מדובר במתווך דירות ותיק, שהיה בעלים של חברת התיווך מאיה ומשה ייעוץ השקעות בנדל"ן. עזרא עבד גם כאיש מכירות עצמאי באתרי בנייה שונים של חברת האחים דוניץ. 

מכתב האישום עולה כי עזרא מכר באופן פיקטיבי דירה בבת ים שלא הייתה בבעלותו לשלושה אנשים, ביניהם פיני גרשון מאמן מכבי תל אביב לשעבר ומורן רוט, אחד משחקני הקבוצה. הפרקליטות ציינה בכתב האישום כי עזרא נקלע לקשיים כלכליים והיה חייב כספים רבים לבנקים, חברת לפריטת צ'קים, בעלי חוב ולשוק האפור.

לפי כתב האישום, עזרא שכנע את שחקן הכדורסל מורן רוט ואת דודו לרכוש במשותף דירה ברחוב רוטשילד בבת ים תמורת 550 אלף שקל. הדירה שייכת לחברת האחים דוניץ והיא משמשת כארכיון החברה. עזרא יצר מצג לפיו האחים דוניץ מאפשרים לו למכור את הדירה. רוט ודודו העבירו אל עזרא 250 אלף שקל כמקדמה. עזרא לקח את הכספים באמתלה כי יעביר את הסכום לידי האחים דוניץ. בפועל, לטענת התביעה, המתווך לקח את הכספים לעצמו.

לטענת התביעה, עזרא שכנע בהמשך גם את פיני גרשון לרכוש עמו במשותף את אותה הדירה בבת ים וגרשון העביר לידיו 200 אלף שקל. הפרקליטות ציינה כי גרשון הכיר את עזרא כמי שעסק בתיווך מקרקעין ואף רכש בסיועו ותיווכו מספר דירות. בנוסף לכך המתווך הציג בפני גרשון מצג כוזב שלפיו ניתנה לו, יחד עם עובדים נוספים של האחים דוניץ, אופציה לרכישת זכויות בשליש דירה בפרויקט של החברה בשכונת נווה גן בפתח תקווה תמורת 425 אלף שקל. בפועל, החברה לא העניקה לו אופציה כזו.

עזרא שכנע את גרשון להעביר אליו את הסכום המדובר, הציג בפניו חוזה מזויף והציג מצג שווא לפיו הזכויות בדירה נרשמו על שמו. לאחר מכן הצליח עזרא לקבל מגרשון 830 אלף שקל נוספים שהועברו כביכול לרכישת דירה בראשון לציון.

לפי כתב האישום, עזרא הצליח לקבל במרמה כספים גם מאיש העסקים אריה אייבי, בעליהן של החברות כל-ביט ורזורה. אייבי העביר לידי עזרא 775 אלף שקל לטובת רכישת הדירה ברחוב רוטשילד בבת ים. כמו כן, המתווך שכנע את אייבי לרכוש עמו זכויות בשטח בפתח תקווה ולצורך כך קיבל ממנו כ-1.6 מיליון שקל. בנוסף לכך עזרא שכנע את אייבי לרכוש ממנו תמורת 900 אלף שקל דירה ברחוב בלפור בבת ים שהייתה שייכת להוריו המנוחים והזכויות בה נמצאים בבירור בבית המשפט בעקבות מחלוקת בינו לבין אחותו על הזכויות בה.

החקירה נגד עזרא החלה לפני כחודש בעקבות תלונות שהוגשו נגדו. המתווך נעצר בנתב"ג בעת שחזר מחו"ל ושוחרר בהמשך למעצר בית.  

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:20
קומיט וכל טופס במתנה