שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 3.5 שנות מאסר לפלסטיני שהפיץ חשבוניות כוזבות בסכום של יותר מ-33 מיליון שקל

חדשות

3.5 שנות מאסר לפלסטיני שהפיץ חשבוניות כוזבות בסכום של יותר מ-33 מיליון שקל, צילום: צילום: istock
3.5 שנות מאסר לפלסטיני שהפיץ חשבוניות כוזבות בסכום של יותר מ-33 מיליון שקל
04/03/2013, עו"ד אנה נודל

תושב הרשות הפלסטינית הודה בהפעלת רשת של חברות ויחידים שעסקו בהפצת חשבוניות מס כוזבות. השופטת שבח: "כיום יכול נאשם לשדוד את קופת המדינה באמצעות עט ופנקס חשבוניות בלבד"

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר 42 חודשי מאסר על חליל עבדאללה, תושב הרשות הפלסטינית, שהפיץ חשבוניות פיקטיביות בהיקף של יותר מ-33 מיליון שקל.

עבדאללה הורשע על פי הודעתו במסגרת הסדר טיעון בביצוע שורה של עבירות, בהן מסירת ידיעה כוזבת, הוצאת חשבוניות מס מבלי שעשה או התחייב לעשות עסקה בגינן וזיוף מסמך. הוא הודה בכך שהפעיל רשת של חברות ויחידים שעסקו בהפצת חשבוניות מס כוזבות למגוון רחב של לקוחות שגייס.

עבדאללה הפיץ בין היתר חשבוניות מס כוזבות של חברות פעילות שלא היה לו כל קשר עמן, ולקוחותיו כללו בספרי הנהלת החשבונות שלהן את חשבוניות המס הכוזבות בלי שהחברות ידעו בכלל על השימוש שנעשה במסמכים על שמן. לפי הערכת התביעה, הרשת הפיצה חשבוניות כוזבות בסכום של יותר מ-33 מיליון שקל, כשהמס הגלום בהן מגיע לפחות לסך של 4.5 מיליון שקל. 

הפרקליטות הגיעה להסדר טיעון עם הנאשם שבמסגרתו הוא הודה בעובדות כתב האישום והמדינה עתרה בבקשה להטיל עליו עונש מאסר ברף עליון של 45 חודשים בניכוי ימי מעצרו. 

השופטת יהודית אמסטרדם ציינה בהחלטתה כי "כיום לא צריך עוד שודד להצטייד בכלי זין, ולהתייצב כליסטים בדרך על מנת לשדוד עוברי אורח או לחפור במחשכים מנהרות לעבר פתחי בנק או לנצל מומחיות בפריצת כספות. היום יכול נאשם להדפיס פנקסי חשבוניות, ותוך אחיזה בעט לשדוד את קופת המדינה באמצעות פנקס חשבוניות, וזאת ללא עימות פיזי או שפיכות דמים. יתרה מזאת, במקרה דנן, כמו גם במקרים אחרים של הפצת חשבוניות כוזבות, מחטיא הנאשם גם אחרים – אנשים נורמטיביים שעקב מצוקה כלכלית ולעתים עקב תאוות בצע מצטרפים אליו לביצוע המעשים הפליליים, אך ללא פיתוייו של הנאשם  לא היו נוטלים חלק בפעילות העבריינית".

השופטת הטילה על עבדאללה 42 חודשי מאסר, 15 חודשי מאסר על תנאי לתקופה של שלוש שנים וקנס בסך 100 אלף שקל.  

 

(ת"פ 8385-04-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:172
קומיט וכל טופס במתנה