שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נפטר עד המדינה בפרשת הולילנד

חדשות

נפטר עד המדינה בפרשת הולילנד, צילום: צילום: Adiel lo
נפטר עד המדינה בפרשת הולילנד
03/03/2013, עו"ד אנה נודל

ש"ד השתתף ביותר מ-70 דיונים. החקירה הראשית הסתיימה, ורק חלק מהסנגורים של הנאשמים הספיקו לחקור אותו בחקירה נגדית. בכוונת הפרקליטות להמשיך לנהל את המשפט כסדרו

ש"ד, עד המדינה בפרשת הולילנד, נפטר ביום שישי האחרון בבית החולים איכילוב בתל אביב בגיל 76. הוא סבל ממחלות קשות ואושפז מספר פעמים בחודשים האחרונים. ש"ד החל להעיד במשפט הולילנד מאז פתיחתו ביולי האחרון ומאז העיד ביותר מ-70 דיונים.

כתב האישום בפרשת הולילנד הוגש לפני כשנה כנגד 13 המעורבים בשלוש פרשיות שחיתות נפרדות הכרוכות אחת בשנייה, בעיריית ירושלים ובמנהל מקרקעי ישראל. בין הנאשמים ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי ויושב ראש דירקטוריון בנק הפועלים לשעבר דני דנקנר. מדובר באחד מכתבי האישום הגדולים והחמורים בתולדות המדינה כנגד עובדי ציבור.

עד המדינה הספיק לסיים את החקירה הראשית, וחלק מהסנגורים של הנאשמים הספיקו לחקור אותו בחקירה נגדית. הסנגורים של הלל צ'רני, אביגדור קלנר, אמנון ספרן, שמעון גלאון, מאיר רבין, אורי לופוליאנסקי ואורי שטרית סיימו את החקירה הנגדית שלהם. העד נפטר בעיצומה של החקירה הנגדית בידי סנגוריו של אולמרט. הסנגורים של דני דנקנר, שולה זקן, אלי שמחיוף, אברהם פיינר ויעקב אפרתי לא הספיקו לחקור אותו בחקירה נגדית.

מהפרקליטות נמסר כי המשפט יימשך כסדרו למרות פטירתו של עד המדינה. בהודעת משרד המשפטים נכתב כי "הפרקליטות מביעה צער רב על מותו של ש"ד ומשתתפת בצערה הכבד של משפחתו. בכוונת הפרקליטות להמשיך לנהל את המשפט כסדרו, גם במקום שבו לא ניתן יהיה להשלים את שמיעת חקירתו הנגדית של העד. לעניין זה יש לזכור כי בהתאם לקצב ניהול התיק, אותו קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב, נשמעו כבר כ-75 ימי חקירה של העד (לצד שמיעת עשרות עדי תביעה אחרים). משמעות מותו של ש"ד וההשלכות של כך על התיק, ככל שיהיו כאלה, ייבחנו על ידי פרקליט המדינה וצוות התביעה בתיק בהמשך".

מלבד העדות של ש"ד, בידי הפרקליטות ראיות נוספות הכוללות מסמכים שנמסרו על ידו. בפרקליטות מציינים כי כתב האישום הוגש ממילא רק במקרים בהם היו בידי התביעה ראיות חיצוניות המחזקות את העדות של עד המדינה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:145
קומיט וכל טופס במתנה