שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 10 שנות מאסר לאדם שהתחזה לבכיר באינטרפול כדי לקבל במרמה כספים ויחסי מין

חדשות

10 שנות מאסר לאדם שהתחזה לבכיר באינטרפול כדי לקבל במרמה כספים ויחסי מין, צילום: צילום: istock
10 שנות מאסר לאדם שהתחזה לבכיר באינטרפול כדי לקבל במרמה כספים ויחסי מין
28/02/2013, ליאור שדמי שפיצר

הנאשם לבש מדים הנראים כמדי צבא זר, הסתובב בקדילאק הנושאת לוחות רישוי זרות מזויפות, מכשירי קשר וסירנות, והחזיק בכלי נשק מדומים ובתעודות מזויפות של גורמי ביטחון

בית המשפט המחוזי מרכז הטיל עונש מאסר חמור של עשר שנים ופיצוי כספי של כמיליון וחצי שקל על פטריק מקנטי, שהציג עצמו כבכיר במערכות ביטחוניות בינלאומיות שונות לצורך קבלת כספים במרמה בהיקף של כ-2 מיליון שקל ועל מנת לשכנע נשים לקיים עמו יחסי מין.

מקנטי נהג להסתובב במדים הנחזים להיראות כמדי צבא זר, החזיק שלא כחוק ברכב מסוג קאדילק שהוכנס למדינה באמצעות תיירת ונשא לוחות רישוי זרות מזויפות, רשם חברה תחת השם "ארגון איחוד מדינות אירופה בע"מ", בדה שיחות טלפון מבכירים במערכת הביטחון כגון הרמטכ"ל וראש השב"כ וטען כי הוא ביצע משימות מעבר לקווי האויב. בנוסף החזיק מקנטי בשלושה חשבונות בנק, אחד מהם על שם "ארגון מדינות אירופה קונסול האינטרפול".

מקנטי זייף עשרות מסמכים רשמיים, תעודות, מגיני הוקרה ומכתבים שנשאו את שמו ואת הלוגו של גופי ביטחון שונים בארץ ובחו"ל, אבזר את מכוניתו בפנסי משטרה, מכשירי קשר, אנטנות ומערכת כריזה ונשא כלי נשק מדומים. בין היתר הציג את עצמו כבעל דרגת אלוף בצבא ארה"ב העובד כנספח צבאי של נאט"ו בישראל מטעם הכוח הרב לאומי, כקונסול מטעם האינטפול וכעובד שגרירות בריטניה האחראי על כל אזור המזרח התיכון.

באמצעות מצג השווא שיצר, הוא עורר את אמון הסובבים אותו שביקשו להיעזר ביכולותיו הבדויות כדי שיסדיר עבורם דרכון בריטי, דירה בלונדון, ויזה לארה"ב וכו', והפקידו בידיו סכומי כסף אדירים. במקרים אחרים הצליח מקנטי בעזרת זהותו הבדויה לשכנע נשים לתת בו אמון ולנהל עמו קשרים רומנטיים.

מקנטי הואשם ביותר מעשרים אישומים שונים של קבלת דבר במרמה, חלקם בנסיבות מחמירות. בית המשפט קיבל את הפרקליטות ביקשה להחמיר בעונשו, וקבע כי מדובר באדם מסוכן, חסר מעצורים ועכבות, שהנוכלות, התחמון, הגניבה והמרמה הן דרך חיים עבורו, ורק מאסר ממושך מאחורי סורג ובריח יעניק לציבור את ההגנה שהוא ראוי לה מפניו.

על מקנטי נגזרו עשר שנות מאסר בפועל, 18 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, קנס בסך של 200 אלף שקל ופיצוי בסכום מצטבר של 1.43 מיליון שקל לקורבנותיו.

 

(תפ"ח 13557-06-11)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:21
קומיט וכל טופס במתנה