שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > השופט החשוד במעשי אלימות כלפי ילדיו יצא לחופשה מרצון

חדשות

השופט החשוד במעשי אלימות כלפי ילדיו יצא לחופשה מרצון, צילום: צילום: Getty images Israel
השופט החשוד במעשי אלימות כלפי ילדיו יצא לחופשה מרצון
28/02/2013, עו"ד אנה נודל

השופט החשוד במעשי אלימות כלפי ילדיו הודיע על יציאה לחופשה מרצון. יו"ר מרצ זהבה גלאון קראה להתפטרותו של היועמ"ש בעקבות "שרשרת כישלונותיו שהגיעה לשפל בחשיפת הפרשה"

השופט החשוד שהכה את ילדיו יוצא לחופשה. בהודעת הנהלת בתי המשפט שנמסרה היום (ה') צוין כי "השופט הודיע על יציאה לחופשה מרצון החל מהיום, משום שלדעתו, בשים לב לתפקידו, זהו הדבר הראוי והנכון לעשות בנסיבות העניין".

לפני כשלוש שנים הוגשה תלונה במשטרה נגד השופט, בעקבות פנייה של מורה בבית הספר של ילדיו למשרד הרווחה בדבר חשדות לאלימות כלפיהם. השופט הודה במעשים במהלך השיחה עם המורה והביע חרטה. כעבור שנה, ביקשה המשטרה מהיועץ המשפטי לממשלה לאפשר לה לזמן את השופט לחקירה, אך היועץ המשפטי יהודה ויינשטיין סירב לבקשה והשופט נשלח להדרכה הורית.

בעקבות חשיפה הפרשה אתמול ברשת ב', קראה הבוקר יו"ר מפלגת מר"צ ח"כ זהבה גלאון להתפטרותו של ויינשטיין. לדבריה, "על ויינשטיין להסיק מסקנות אישיות משרשרת כישלונותיו המצטברים, שהגיעה לשפל בפרשת השופט המכה, ולפרוש מתפקידו".

במשרד המשפטים מסרו כי "גורמי המקצוע שעסקו בנושא ביקשו מהמשטרה השלמות שונות, ולאחר גיבוש עמדתם וכתיבת חוות דעת מטעם הפרקליטות בנושא, הועבר העניין לפתחו של היועץ המשפטי לממשלה. לאחר ששקל את מכלול נסיבות העניין על פי החומרים שהובאו בפניו, ולאחר שהביא בחשבון בראש ובראשונה את השיקול של טובת הילדים ושיקולים נוספים הקשורים למערכת היחסים בין הילדים להוריהם, סבר היועץ המשפטי לממשלה כי אין לאשר את חקירתו של השופט הנילון באזהרה, קודם שייערכו בירורים נוספים מצד המשטרה וגורמי הרווחה לגבי המצב העדכני של מרקם היחסים בין הילדים לאב".

עוד נמסר כי העניין נמצא בבדיקת לשכת היועץ המשפטי לממשלה לאחר שהתקבלו לפני כשבוע תשובות מהגורמים הרלוונטיים. דובר משרד המשפטים הבהיר כי בשנתיים האחרונות לא התקבלו דיווחים נוספים על אלימות כלפי הילדים, וכי גורמי הרווחה מסרו שהילדים "מתפקדים ברמה גבוהה, ללא קשיים, וכי קיים קשר רצוף בינם לבין הוריהם".

במשרד המשפטים הדגישו כי אף שבמקרה של שופט מחייב החוק את אישורו של היועץ המשפטי לממשלה לקיומה של חקירה פלילית, הרף הראייתי הנדרש במקרה זה אינו שונה מהרף הננקט בעניינו של כל אדם אחר ולא היתה במקרה זה רגישות חריגה כלפי משפחתו של השופט לעומת כל משפחה אחרת.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:127
קומיט וכל טופס במתנה