שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > "האתגר של ציפי לבני – להאריך את תקופת ההתמחות ולהעלות את רמת המקצוע"

חדשות

"האתגר של ציפי לבני – להאריך את תקופת ההתמחות ולהעלות את רמת המקצוע", צילום: צילום: Getty images Israel
"האתגר של ציפי לבני – להאריך את תקופת ההתמחות ולהעלות את רמת המקצוע"
28/02/2013, ליאור שדמי שפיצר

עו"ד מוריאל מטלון ממשרד גורניצקי ושות' אמר את הדברים בכנס שערכה דן אנד ברדסטריט. עו"ד יהודה רוה: מספר  עוה"ד בישראל הוא עונש. הם מייצרים עבודה מיותרת כדי להתפרנס"

"האתגר של ציפי לבני כשרת משפטים הוא לטפל במעמד ההולך ויורד של מקצוע עורכי הדין, לקדם את הנושא של הארכת משך ההתמחות ולהטיל יותר מסגרת על המכללות למשפטים". כך אמר עו"ד מוריאל מטלון, שותף בכיר והשותף המנהל במשרד עורכי הדין גורניצקי ושות' בכנס שערכה קבוצת דן אנד ברדסטריט לבכירי ענף עורכי הדין בישראל. בסיומו של הכנס הוצג דירוג עשרים משרדי עורכי הדין הגדולים לשנת 2013.

את הכנס פתח מנכ"ל דן אנד ברדסטריט חיים כהן, שסקר את השינויים בתחום המשפט והצביע על מגמת המיזוגים של משרדי עורכי הדין, העשויה לשנות את יחסי הכוחות בענף, ועל העלייה החדה במספר עורכי הדין, לצד העלייה במספר מקבלי התארים במשפטים.

לדברי עו"ד יהודה רוה, "מספר עורכי הדין בישראל ביחס למספר התושבים אינו מהווה כבוד אלא עונש. עורכי הדין מייצרים לעתים עבודה מיותרת כדי להתפרנס וזה מכביד ומעמיס על מערכת המשפט".

"ועדי העובדים מעכבים את הצמיחה"

עו"ד גיורא ארדינסט ממשרד ארדינסט, בן נתן ושות' ציין כי המשימה הראשונה שעל סדר יומה של לבני תהיה הגנה על מערכת המשפט, המוצאת עצמה בשנים האחרונות תחת מתקפה, ובמקביל לבלום את החקיקה המנסה להגביל את חופש הביטוי בישראל.

עו"ד ד"ר דוד תדמור הצביע על העומס בבתי המשפט כנושא הבוער ביותר על סדר יומה של שרת המשפטים, ואילו עו"ד צבי פירון קרא להילחם בתופעת הגזענות כלפי המגזר הערבי, בין היתר באמצעות הגשת כתבי אישום וכן באמצעות צירוף עורכי דין ערבים לשורות הפרקליטות.

השותפים הבכירים במשרדי עורכי הדין הגדולים בישראל שהשתתפו בכנס התייחסו גם לביקורת על בית הדין לעבודה ועל הקולות הקוראים להגבלת כוחו או אף לביטולו. לדברי עו"ד מטלון, משפט עבודה המבוסס על התארגנות עובדים ועל ועדים מקשה על הצמיחה הכלכלית בישראל ועל התייעלות המגזר הציבורי, בעוד שתחום ההייטק, המנוטרל מהשפעות ההסתדרות וועדי העובדים, הצליח לפרוח ולהניע את הכלכלה.

עו"ד אלקס הרטמן ממשרד ש. הורוביץ ושות' הזהיר מפני שינויים מבניים שנועדו לטפל בהחלטות ערכיות ואמר כי הקריאה לבטל את בית הדין לעבודה בעקבות החלטות שלא מצאו חן בעיני מגזרים מסוימים חותרת תחת עקרונות הדמוקרטיה. "שופט חייב להרגיש חופשי לקבל פסק דין כפי שנהוג במדינה דמוקרטית", אמר עו"ד הרטמן.

עו"ד אלי זהר ממשרד גולדפרב זליגמן ושות' ציין לחיוב את השימוש בפתרונות אלטרנטיביים ליישוב סכסוכים שבהם נעשה שימוש בבתי הדין לעבודה, אך טען כי החוק שהפך את דיני העבודה למשפט פלילי והחמיר את הענישה הפך את יחסי העבודה בין העובד למעסיק למערכת יחסים של כפייה ואכיפה.

"הרגולציה חונקת את מי שאינו רודף בצע"

עו"ד זהר התייחס גם לעליית המדרגה ברגולציה ולהשפעתה על הכלכלה: "יש רגולציה חונקת, יש התערבות בכל החופש בזכויות הפרט, החברה ובעלי מניות, עד כדי משיכת המטוטלת לקצוות שלא היינו רגילים אליהם. יש סתירות בתוך הרגולציה עצמה. בחוק ההגבלים העסקיים אסור לדווח על מידע מהותי, בחוק ני"ע חובה לשמור על שקיפות. מנהלים מוצאים עצמם בסד רגולטורי שמעסיק את זמנם ומחשבתם במידה ניכרת שמונעת מהם ליצור ולפתח את עסקיהם. הבסיס לכך הוא חוסר האמון הבסיסי של המערכת במגזר העסקי".

עו"ד מאיר לינזן ממשרד הרצוג, פוקס, נאמן הוסיף על דבריו של זוהר וציין כי "יש תופעות של רדיפת בצע הולכת וגדלה, הרגולציה באה להילחם כנגד זה, אך עודף הרגולציה חונקת את הפעילות הכלכלית של חלק גדול מהציבור שהוא אינו רודף בצע. הנזק של עודף הרגולציה הוא עצום, גופים כלכליים גדולים עלולים בימינו להתמוטט בעקבות פעילות שגויה של יחידים. לאורך זמן, אנו נראה שמנגנוני הרגולציה ייכשלו להשיג את המטרה שהציבו לעצמם".

עו"ד יעקב ישראלי ממשרד שבלת טען כי אנחנו נמצאים במצב של עודף רגולציה, והדבר עלול להשפיע לרעה על הכלכלה ולדכא יוזמה אישית. "המחוקק עבר את גבול הטעם הטוב, אבל לעם ישראל קשה לשים גבולות לעצמו ולכך נועדה הרגולציה".

לדברי עו"ד גיורא ארדינסט, "הרגולציה נועדה במידה רבה להחזיר איזונים שנעלמו לחלוטין. התחושה הייתה שחברות הביטוח, חברות התקשורת והבנקים לוקחים הרבה יותר מהמגיע להם בשל ניצול בלתי הוגן של המונופולים שלהם בצורה בלתי הוגנת. לכן קמה הרגולציה, כדי למתן כוח של מונופולים".

עו"ד אלקס הרטמן התייחס לקשר בין מערכת המשפט לתקשורת ואמר כי "התקשורת הפכה היום לכלי רלוונטי בניהול מאבק ציבורי. הלקוח נדרש לעתים לשכור אנשי מקצוע בתחום התקשורת. במקרים רבים מועסק משרד שזה המקצוע שלו. אין סיבה לקשור מאבקים משפטיים לבין תקשורת. עורכי דין שמשתמשים בתקשורת באופן מניפולטיבי לא תורמים לא ללקוח שלהם ולא לעצמם". 

 

כתבות נוספות בנושא:

 

דירוג דן אנד ברדסטריט: גולדפרב זליגמן הוא משרד עורכי הדין הגדול ביותר ב-2013

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:237
קומיט וכל טופס במתנה