שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עוה"ד הפסיד במלחמה נגד העירייה: ישלם 9,000 שקל על חנייה סדרתית על המדרכה

חדשות

עוה"ד הפסיד במלחמה נגד העירייה: ישלם 9,000 שקל על חנייה סדרתית על המדרכה, צילום: חניה
עוה"ד הפסיד במלחמה נגד העירייה: ישלם 9,000 שקל על חנייה סדרתית על המדרכה
26/02/2013, ליאור שדמי שפיצר

בתום הליך ממושך שכלל סיכומים בכתב ושני דיוני הוכחות, הורשע עורך הדין בחמש עבירות חנייה. עו"ד יורם ניצן: "אני מנסה להילחם את מלחמתו של האזרח הקטן נגד היד הקלה של פקחי העירייה"

בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים הטיל על עבריין חנייה סדרתי קנס של 9,000 שקל, בתום הליך ממושך שכלל דיוני הוכחות, סיכומים בכתב והגשת מספר רב של ראיות ומסמכים. נגד הנאשם, עורך דין במקצועו, הוגשו שישה כתבי אישום שעניינם חנייה על המדרכה ברחוב שמאי (כתב אישום אחד) וברחוב הלל בירושלים. הנאשם, עו"ד יורם ניצן, לא חלק על עצם החנייה, אך טען כי אין מדובר במדרכה כהגדרתה בחוק, ולחילופין העלה טענת הגנה מן הצדק בשל העובדה שמדובר באכיפה בררנית על ידי הרשויות.

החנייה ברחוב הלל נעשתה בצמוד למקומות חנייה מוסדרים, על "כיס" הנמצא בין שני עמודים שהוצבו בשוליו כדי למנוע חנייה במקום ולשמור את המקום כמדרכה המשמשת למעבר להולכי רגל. אלא שבשל טעות במדידה, הוצבו התמרורים רחוק זה מזה באופן שאפשר חניית רכב ביניהם.

לטענת המדינה, טרם בקשתו להישפט וכנראה לאחר הדו"ח הראשון שקיבל, פנה עו"ד ניצן לתובע העירוני וביקש לבטל את הדו"ח אך טיעוניו נדחו בהחלטה מנומקת. למרות זאת, הוא בחר לעשות דין לעצמו והחנה את רכבו במקום פעם אחר פעם, תוך זלזול בוטה ברשויות ובחוק.

השופט פאול שטרק דחה את טענותיו של ניצן והרשיע אותו בחמש עבירות חנייה על המדרכה, אך זיכה אותו מעבירת חנייה בהפרעה לתנועה בגין החנייה ברחוב שמאי.

במסגרת הטיעונים לעונש טענה המדינה כי במהלך ניהול התיק הוגשו לבית המשפט מספר רב של ראיות, בהן תמונות, מסמכים ואסמכתאות שונות, בשלוש ישיבות נפרדות. בנוסף הוגשו פסיקה וסיכומים מטעמו של ניצן, חלקם בכתב, והתקיימו שני דיוני הוכחות. ניהול ההליך דרש שעות רבות של הכנה, כשבין לבין נאלצה המדינה להפיק לניצן דו"חות מידע שונים, שבסופו של דבר לא היו רלוונטיים ולא הועילו להגנתו. על כן, טענה המדינה, גובה הקנס שייגזר עליו צריך לשקף גם את הזמן וההוצאות שנגרמו למאשימה.

עו"ד ניצן טען בתגובה כי במסגרת לימודי המשפטים שלו קרא על עו"ד ראלף נידר, שהיה נלחם את מלחמות האזרח הקטן מול גופים גדולים. "עובדה ידועה שבישראל בכלל ובירושלים בפרט, אזרחים משתדלים להגיע כמה שפחות לבית המשפט על קנסות חנייה, משום שהדבר לא משתלם להם", טען ניצן. "גם אזרחים החשים כי הם זכאים מוותרים ומשלמים את הקנסות, וכך העירייה גורפת סכומים אדירים שאינם מגיעים לה".

עו"ד ניצן הדגיש כי הוא "מנסה להילחם את מלחמתו של האזרח הקטן ולמנוע מפקחים ללחוץ על הדק המסופון בקלות יתר, ומאז שנת 2000 אני משתדל לנהל עם העירייה את ענייני הדו"חות. לאור עברי וההצלחות בוויכוחים עם העירייה בלפחות 30 מקרים, אני מהווה לעירייה קוץ. למרות שאני בא בשמם של האזרחים הקטנים, מנסים למנוע ממני ומשכמותי להגיע לבתי המשפט על ידי בקשה לקנסות גבוהים ולהוצאות".

השופט שטרק קבע כי בקביעת גובה הקנס יש להתחשב בכך שמדובר בעבריין סדרתי, שבחר להמשיך ולבצע עבירות על מנת להדגיש את המחאה במעשיו. בהיותו עורך דין במקצועו, אמור היה הנאשם להבין את מהות מעשיו, ולהמתין להכרעה שיפוטית לאחר קבלת הדו"ח הראשון. השופט הטיל על ניצן קנס של 9,000 שקל, כאשר הקנס המקורי בחמשת הדו"חות עמד על 2,500 שקל.

 

 

(5337/11)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:240
קומיט וכל טופס במתנה