שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בקשה לייצוגית: מפעילת הקנטינות בשב"ס מנצלת את "הקהל השבוי" להפקעת מחירים

חדשות

בקשה לייצוגית: מפעילת הקנטינות בשב"ס מנצלת את "הקהל השבוי" להפקעת מחירים, צילום: צילום: מיכאלי
בקשה לייצוגית: מפעילת הקנטינות בשב"ס מנצלת את "הקהל השבוי" להפקעת מחירים
25/02/2013, ליאור שדמי שפיצר

לטענת התובע, אסיר בכלא איילון, חברת ד.ד.ש. מפיצי הדרום המפעילה את מערך הקנטינות בבתי הסוהר בישראל גובה מחירים הגבוהים בעשרות אחוזים מהמחירים שלהם התחייבה ובשיעור גבוה יותר מעליית המדד

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת ד.ד.ש. מפיצי הדרום, מפעילת מערך הקנטינות בשירות בתי הסוהר, בטענה להפקעת מחירי המוצרים הנמכרים לאסירים ולעצירים.

לטענת התובע, אסיר בכלא איילון, חברת מפיצי הדרום זכתה במכרזים שפרסמה המדינה להפעלת מרכזי מכר לאסירים, עצירים וסגל שירות בתי הסוהר ומשטרת ישראל, בין היתר בהתבסס על מחירי המוצרים שיימכרו בקנטינות השונות.

אלא שבפועל, טוען התובע, העלתה החברה את מחירי המוצרים בניגוד למוסכם ואף בשיעור הגבוה בהרבה מעליית המדד, תוך שהיא מנצלת את העובדה שמדובר בקהל צרכנים שבוי שאינו יכול לבחור היכן לבצע רכישות של מצרכים. בכך, נגרמים לאסירים נזקים כלכליים מובהקים.

עוד נטען כי מבדיקת מחירון החברה עולה כי ד.ד.ש. מפיצי הדרום מכרה חלק מהמוצרים בקנטינות האסירים והעצירים במחירים הגבוהים בעשרות אחוזים מהמחירים שגבתה בקנטינות שהיא מפעילה במשטרת ישראל, וזאת למרות התחייבותה למכור את מוצריה במחירים אחידים בכל הארץ. בכך, טוען התובע, הפרה החברה את חוק הגנת הצרכן והתעשרה שלא כדין על חשבונם של האסירים.

לטענת התובע, שירות בתי הסוהר אינו מפעיל את סמכויות האכיפה והפיקוח שניתנו לו ובוחר לשבת בחיבוק ידיים מול הפקעת המחירים הנטענת.

התובע מעריך את הנזק שנגרם לכלל חברי הקבוצה, הכולל את הפקעת המחיר יחד עם הנזק שאינו ממוני, בסכום של כ-48.6 מיליון שקל.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:239
קומיט וכל טופס במתנה