שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש גזר 100 שעות שירות לתועלת הציבור על מנכ"ל הטוטו לשעבר שאול שניידר

חדשות

ביהמ"ש גזר 100 שעות שירות לתועלת הציבור על מנכ"ל הטוטו לשעבר שאול שניידר, צילום: צילום: אתר הרשות השופטת
ביהמ"ש גזר 100 שעות שירות לתועלת הציבור על מנכ"ל הטוטו לשעבר שאול שניידר
25/02/2013, עו"ד אנה נודל

במסגרת עבודתו במועצה להסדר ההימורים בספורט קידם שניידר חתימת עסקה עם חברת לינק-יו לפיתוח תשתית ממוחשבת להימורים, מבלי שגילה כי הוא מקבל על כך תגמול מהחברה

בית משפט השלום בפתח תקווה גזר על שאול שניידר, מנכ"ל הטוטו לשעבר, 100 שעות שירות לתועלת הציבור. שניידר הורשע על פי הודאתו בביצוע עבירה של עובד ציבור שיש לו זיקה פרטית.

במסגרת תפקידו כמנכ"ל הטוטו חתם שניידר על עסקה עם חברת לינק-יו לפיתוח תשתית ממוחשבת להימורים באמצעות טלפונים סלולאריים או באמצעות אתר האינטרנט של המועצה להסדר ההימורים בספורט. לפני מינויו לתפקיד מנכ"ל המועצה חתם שניידר על הסכם עם החברה המעניק לו תגמול בגין קידום עסקה בין לינק-יו לבין אחת מחברות התקשורת. שניידר הגיע להסדר טיעון עם התביעה שבמסגרתו סוכם כי הוא יודה בכתב אישום מתוקן והצדדים יעתרו במשותף לסיום ההליך ללא הרשעה והטלת צו שירות לתועלת הציבור. בתסקיר שירות המבחן שהוגש בעניינו של שניידר נכתב כי מדובר במעורבות ראשונה ויחידה בפלילים, החריגה לאורח חייו.  

השופטת דבורה עטר כתבה בהחלטתה כי " עבירות המבוצעות על ידי עובדי הציבור נתפסות כבעלות חומרה יתירה. שכן במהות תפקידם הינם מצווים לנהוג בלא דופי, כשהאינטרס הציבורי הוא נר לרגליהם, וזאת לשם שמירה על אמון הציבור וסדרי מנהל תקינים. בענייננו, כשל הנאשם, במסגרת סמכותו המנהלית במועצה, בכך שיזם קשר בינה לבין החברה, בלא שגילה את דבר הזיקה הפרטית הקיימת לו בעקיפין להתקשרות עמה לאור ההסכם".

השופטת ציינה עם זאת כי בסופו של יום, ההסכם עם לינק-יו לא בא לכלל מימוש.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:8
קומיט וכל טופס במתנה