שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שנת מאסר לעורכת דין שגנבה 600 אלף שקל מקשישה ששימשה לה כאפוטרופוס

חדשות

שנת מאסר לעורכת דין שגנבה 600 אלף שקל מקשישה ששימשה לה כאפוטרופוס, צילום: צילום: Getty images Israel
שנת מאסר לעורכת דין שגנבה 600 אלף שקל מקשישה ששימשה לה כאפוטרופוס
24/02/2013, עו"ד אנה נודל

עו"ד ריטה דורון הורשעה כבר ב-2006 בגניבת כספי המזונות של לקוחה ונגזרו עליה 9 חודשי מאסר בפועל. רישיונה לעסוק בעריכת דין נשלל לצמיתות במסגרת ההליכים המשמעתיים בלשכת עוה"ד

בית המשפט השלום בתל אביב הטיל מאסר בפועל של שנה לצד עשרה חודשי מאסר על תנאי על עו"ד ריטה דורון שהורשעה בגניבה בידי מורשה.

דורון גנבה כ-600 אלף שקל מחשבונה של קשישה בת 89 לה היא מונתה לאופוטרופוס.  עו"ד דורון משכה מחשבונה של הקשישה מאות אלפי שקלים בין השנים 2004-2006 בכארבעים הזדמנויות שונות. הקשישה נפטרה בשנת 2007, ובשנת 2009 אחד מיורשיה הגיש תלונה על גניבה.

השופט מרדכי פלד הדגיש בפסק דינו כי "אין מדובר במעידה חד-פעמית של דורון, אלא במעשים שנמשכו לאורך כשנתיים ימים, ובארבעים הזדמנויות שונות, ומעשה המעילה באמון חזר ונשנה, כשדורון מעבירה את הכספים לכיסיה, והכל כשמדובר בסכום גדול המצטבר לכ-600 אלף שקל".  

זו אינה ההרשעה הראשונה של דורון. ב-2006 הורשעה עו"ד דורון בגניבת כספי המזונות של לקוחה שלה. בית משפט השלום בנתניה גזר עליה אז תשעה חודשי מאסר בפועל, תשעה חודשי מאסר על תנאי, קנס של 10,000 שקל ופיצוי של 4,000 שקל לנפגעת. מקרי הגניבה מחשבון הקשישה התרחשו במקביל להליכים באישום זה.

עו"ד דורון ובעלה נקלעו למצב כלכלי קשה, הם הוכרזו כחייבים מוגבלים באמצעים, לדירתם מונתה כונסת נכסים והתנהלו נגדם תיקי הוצאה לפועל רבים. במסגרת הליכים משמעתיים בלשכת עורכי הדין רישיונה של דורון לעסוק בעריכת דין נשלל לצמיתות.

 

ת"פ 12463-01-11

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:134
קומיט וכל טופס במתנה