שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נדחה ניסיון לתקוע פרויקט תמ"א 38 שהיה בשלבים סופיים: ניתנה הסכמה בהתנהגות

חדשות

נדחה ניסיון לתקוע פרויקט תמ"א 38 שהיה בשלבים סופיים: ניתנה הסכמה בהתנהגות, צילום: צילום: Getty images Israel
נדחה ניסיון לתקוע פרויקט תמ"א 38 שהיה בשלבים סופיים: ניתנה הסכמה בהתנהגות
21/02/2013, עו"ד עינת מוראידי

בעלת דירה בבניין משותף ברמת השרון ביקשה צו מניעה נגד השלמת פרויקט תמ"א 38 שלוש שנים לאחר שהחלו עבודות הבנייה. ביהמ"ש: קבלת הבקשה תעודד תופעות של סחטנות

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה בקשה לצו מניעה זמני נגד פרויקט תמ"א 38 בבניין, שהוגשה בשלב שבו הפרויקט כמעט הושלם. השופטת מיכל אגמון גונן קבעה כי סיכויי התביעה קלושים מאחר שהמבקשת נתנה את הסכמתה בהתנהגות במשך כל תקופת הפרויקט, ובקשתה הוגשה בשיהוי ובחוסר תום לב.

המשיבה, חברת הבנייה ש.נ. דרור אחזקות, חתמה על הסכם עם נציגות דיירי בניין משותף ברמת השרון לביצוע פרויקט תמ"א 38 לחיזוק הבניין מפני רעידות אדמה. בין היתר, התחייבה החברה לבנות לכל אחד מדיירי הבניין ממ"ד ומרפסת, בתמורה לקבלת הבעלות בשש יחידות דיור שייבנו על גג הבניין.

בעקבות ההסכם, הגישה נציגות הדיירים בקשה לקבלת היתר בנייה. אחת מבעלי הדירות, מיטב אשכנזי, הגישה התנגדות לבקשה, והתנגדותה נדחתה על ידי הוועדה המקומית. לפרויקט ניתן היתר בנייה והחברה החלה בפעולות הנדרשות לביצועו.

לקראת סיום הפרויקט ולאחר שהתבקשה לחתום על ייפוי כוח בלתי חוזר לטובת דרור אחזקות, הגישה אשכנזי בקשה לצו מניעה זמני שימנע מהחברה לבצע כל דיספוזיציה בדירות שנבנו. במקביל הגישה תביעה נגד החברה, נציגות דיירי הבניין ונתבעים נוספים, שבמסגרתה ביקשה מבית המשפט להצהיר על בעלותה ביחידות הדיור שנבנו על הגג בהתאם לחלקה ברכוש המשותף.

לטענת דרור אחזקות, אשכנזי ניהלה משא ומתן ארוך עם החברה שנועד לשפר את תנאיה, דבר שאכן עלה בידה לעשות, כשהיא מציגה מצג לפיו אין בכוונתה להתנגד לפרויקט. בקשתה כעת מוגשת בשיהוי ניכר ובחוסר תום לב, לאחר שהיא ישבה בחיבוק ידיים במשך למעלה משלוש שנים והגישה את תביעתה רק בסמוך להשלמת הפרויקט.

השופטת ד"ר מיכל אגמון גונן דחתה את התביעה והבקשה לצו מניעה וקבעה כי יש לראות את אשכנזי כמי שנתנה את הסכמתה לעבודות הבנייה. אשכנזי חיכתה עד שבניית הדירות החדשות כמעט הושלמה, ועמה הרחבת הדירות הקיימות, לרבות דירתה שלה, ורק אז הגישה את בקשתה. לדברי השופטת, מתן צו המניעה בנסיבות אלה תעודד תופעות של סחטנות ותביא לכך שאשכנזי תיהנה מההטבות שהוקנו לדיירים במסגרת ההסכם, מבלי שיהיה עליה לשאת במחיר הכרוך בכך – הקניית זכויות הבעלות בשש הדירות החדשות לחברה.

עוד ציינה השופטת אגמון גונן כי מתן הצו בשלב שבו עבודות הבנייה כמעט הושלמו תביא לפגיעה קשה ומידית בחברה, שלא תוכל לממן את הוצאותיה. השופטת קבעה כי אשכנזי ביקשה לעצור את הפרויקט בטענה לפגיעה בזכויותיה בחוסר תום לב ובשיהוי ניכר, כאשר עבודות הבנייה כמעט הסתיימו, וגם מסיבה זה יש לדחות את בקשתה.

 

(ת"א 62616-12-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:193
קומיט וכל טופס במתנה