שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הרשויות בארה"ב מנהלות חקירה נגד לאומי ומזרחי טפחות בחשד שסייעו להעלים מס

חדשות

הרשויות בארה"ב מנהלות חקירה נגד לאומי ומזרחי טפחות בחשד שסייעו להעלים מס, צילום: צילום: דוד שי
הרשויות בארה"ב מנהלות חקירה נגד לאומי ומזרחי טפחות בחשד שסייעו להעלים מס
20/02/2013, עו"ד אנה נודל

לקוחות אמריקאים שפתחו חשבונות בבנקים הישראלים לא דיווחו עליהם לרשויות המס בארה"ב. לפי כשבוע הורשע תושב קליפורניה שהודה בקשירת קשר עם עובדי הבנקים להעלמת הכנסותיו

עשרות אזרחים אמריקנים שהחזיקו בחשבונות בנק זרים כדי להימנע מתשלום מס הסכימו לסייע בחקירה האינטנסיבית שמנהלות רשויות המס בארה"ב נגד הבנקים לאומי ומזרחי טפחות, בחשד שסייעו ללקוחותיהם בהעלמת מסים, כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג.

על פי החשדות, הבנקים פתחו חשבונות ללקוחות אמריקאים אשר לא דיווחו עליהן לרשויות המס.

לפני פחות משבוע הורשע צבי שפרלינג, איש עסקים מלוס אנג'לס שנולד בישראל, בקשירת קשר עם עובדי בנק לאומי ובנק מזרחי טפחות להעלמת הכנסות מרשויות המס בארה"ב. שפרלינג, שהינו שותף בחברה לייבוא מוצרים מסין, פתח בשנת 2001 חשבונות בשני הבנקים על שם חברה הרשומה באיים הקריביים, במטרה להסתיר את הכנסותיו מרשויות המס האמריקניות.

העלמת המס נחשפה לאחר ששפרלינג ביקש לקבל הלוואות על סמך הפיקדונות בחשבונות הבנק הישראליים. לפי כתב האישום, הוא החזיק בחשבונות אלה כ-4 מיליון דולר ומעולם לא הצהיר בפני הרשויות האמריקניות כי יש לו חשבונות בנק זרים.

בכתב האישום לא נכתבו שמות הבנקים המעורבים, אך המקורות של בלומברג חשפו כי מדובר בבנק לאומי ובמזרחי טפחות. שפרלינג הגיע להסדר טיעון שבמסגרתו הוא ישלם את מלוא המיסים שהיה מחויב בהם לפי חוק, בתוספת קנס בגובה כמחצית הסכומים שהעביר לחשבונות אלה בין השנים 2006-2011.

לפי הדיווח בבלומברג, בשבועות הקרובים יוגשו כתבי אישום נוספים בפרשה. משנת 2008 הורשעו בארה"ב 83 אזרחים אמריקניים שהעלימו מיסים באמצעות בנקים זרים. 

מבנק לאומי נמסר בתגובה: "כחלק ממדיניות הבנק איננו דנים בתקשורת בקשרינו עם לקוחות ועל כן, איננו יכולים להכחיש או לאשר כי אדם כזה או אחר הוא לקוח הבנק. כפי שהודענו בעבר, הרשויות האמריקאיות מנהלות חקירות נגד בנקים זרים, בעולם ובארץ, ובכלל זה גם בנק לאומי, בקשר עם פעילות הבנקים מול לקוחות שהינם נישומי מס בארצות הברית, בחשד להפרה של הדין האמריקאי. הבנק משתף פעולה עם הרשויות האמריקאיות במסירת מידע ובהליכים הפרוצדוראליים הדרושים, הכל לפי המותר על פי דין".

תגובת מזרחי טפחות לא התקבלה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:239
קומיט וכל טופס במתנה