שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ממציא מדבקת הפלא אריק קליין נדון ל-7 שנות מאסר, שותפו יירצה עבודות שירות

חדשות

ממציא מדבקת הפלא אריק קליין נדון ל-7 שנות מאסר, שותפו יירצה עבודות שירות, צילום: צילום: istock
ממציא מדבקת הפלא אריק קליין נדון ל-7 שנות מאסר, שותפו יירצה עבודות שירות
20/02/2013, ליאור שדמי שפיצר

ביהמ"ש המחוזי גזר על קליין 87 חודשי מאסר בפועל ופיצוי כספי למתלוננים. סנגורו עו"ד דוד ונטורה: "מדובר בגאון טכנולוגי שהסתבך משום שלא ידע לנהל את עסקיו והפך למושא רדיפה של רשויות החוק"

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (ד') על אריק קליין, ממציא "מדבקת הפלא", 87 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי כספי למתלוננים.

קליין הורשע בחודש שעבר בשורה של עבירות מרמה, בכך שהציג בפני יזמים מצגים כוזבים יחד עם שותפו ד"ר עמוס בוחניק, ושכנע אותם להשקיע מיליוני שקלים ב"המצאות" שלו. בין היתר, טען קליין שהמציא מדבקת פלא שיכולה לחזות התקפי לב, טלפון סלולרי הפועל ללא כרטיס SIM, תוכנה לחיזוי שערי מטבע ומכשיר זיהוי פדופילים באמצעות DNA.

קליין ובוחניק טענו בפני המשקיעים שחתמו על הסכמי שיתופי פעולה עם חברות בינלאומיות לשיווק מוצרים טכנולוגיים חדשניים שהמציאו. בין היתר טענו השניים כי חתמו על חוזה בהיקף של מיליארדי שקלים עם חברת MSIשרכשה כביכול את הזכויות על המדבקה.

סנגורו של קליין, עו"ד דוד ונטורה, טען כי קליין הוא גאון טכנולוגי, חסר השכלה פורמאלית בנושא, מוזיקאי שעל שמו רשומות 12 יצירות באקו"ם, אשר הפך למושא רדיפה של רשויות החוק. לטענת עו"ד ונטורה, אין מדובר ברמאי ונוכל אלא באדם בעל חלומות שהסתבך משום שאינו יודע כיצד להתנהל ולנהל את עסקיו.

השופט דוד רוזן קבע כי ריבוי העבירות והיקף מעשי המרמה אשר בוצלעו על ידי קליין ובוחניק מדגישים את החומרה היתרה במעשיהם ואת עוצמת הפגיעה שנגרמה כתוצאה ממעשים אלו. עם זאת, ציין השופט כי בוחניק, שהיה שבוי במידה רבה בקסמו ובכישרונו של קליין, האמין כי הוא תורם לציבור במעשיו ומשיא רווחים לחברה ולמשקיעים. לעומתו, קליין היה זה שרקם ובנה "משאבת כספים" משוכללת ומהוקצעת, זייף מסמכים ויצר דפי נייר הנחזים להיות חוזים בינלאומיים, דפי חשבון בנק והעברות בנקאיות, כשהוא משתמש בשמו הטוב של בוחניק לקידום מטרותיו. הבדלים אלה צריכים לבוא לידי ביטוי בקביעת מתחם העונש ההולם.

בית המשפט גזר על קליין 6.5 שנות מאסר בפועל, בניכוי ימי מעצרו, ו-15 חודשי מאסר שהוטלו עליו בבית משפט השלום בתל אביב, מופעלים במצטבר. בסך הכל ירצה קליין 87 חודשי מאסר בפועל. בנוסף, נגזרו עליו 24 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, 12 חודשי פסילת רישיון נהיגה, קנס כספי של 50 אלף שקל ופיצוי בסכום של 200 אלף שקל שיועבר לידי המתלוננים.

על בוחניק יוטלו עבודות שירות בלבד, בהתחשב בנסיבותיו האישיות, במצבו הבריאותי שהורע לאחר הכרעת הדין ובתרומתו לחברה, כפי עלה מעדי האופי הרבים שהעידו לטובתו.

 

(ת"פ 21131-05-11)

 

כתבות נוספות בנושא:

הפרקליטות מבקשת להטיל מאסר דו-ספרתי על אריק קליין, ממציא מדבקת הפלא

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:20
קומיט וכל טופס במתנה