שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נציב תלונות הציבור על שופטים: "צריכה להיות אפס סלחנות לשופטים לא ראויים"

חדשות

נציב תלונות הציבור על שופטים: "צריכה להיות אפס סלחנות לשופטים לא ראויים", צילום: השופט גולדברג
נציב תלונות הציבור על שופטים: "צריכה להיות אפס סלחנות לשופטים לא ראויים"
19/02/2013, ליאור שדמי שפיצר

מספר התלונות המוצדקות נגד שופטים עלה ב-2012 ב-13% לעומת השנה הקודמת. 36% מהתלונות המוצדקות עסקו בסחבת בניהול תיקים ובמתן החלטות, ורבע מהן עסקו בהתנהגות בלתי ראויה של שופט

מספר התלונות המוצדקות נגד שופטים עלה ב-13% ב-2012  לעומת השנה הקודמת, כך עולה מדו"ח נציבות תלונות הציבור על שופטים לשנת 2012 שהגיש היום (ג') הנציב, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, לנשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס.

בשנה החולפת הוגשו לנציבות תלונות הציבור 930 תלונות על שופטים, לעומת 968 תלונות ב-2011. מתוכן נמצאו 101 תלונות מוצדקות, לעומת 89 תלונות בלבד בשנה הקודמת.

29 מהתלונות המוצדקות ב-2012 היו על שופטי בתי משפט השלום, 13 מהן היו על שופטי בתי המשפט לתביעות קטנות, 13 תלונות מוצדקות הוגשו על שופטי בית המשפט לענייני משפחה ו-13 תלונות היו על בתי הדין הרבניים. על שופטי בתי המשפט המחוזיים הוגשו 12 תלונות מוצדקות, ו-9 תלונות מוצדקות הוגשו על שופטי בתי הדין לעבודה.

36% מהתלונות המוצדקות עסקו בהתמשכות הליכים ועיכוב במתן החלות ופסקי דין, לעומת 28% בלבד ב-2011. רבע מהתלונות עסקו בהתנהגות בלתי ראויה של שופט. דו"ח הנציב התייחס גם לפרשת ורדה אלשיך, שהתלונה בעניינה נמצאה מוצדקת כבר במאי 2012. תלונות נוספות עסקו

שלוש מבין 15 התלונות שהוגשו נגד שופטי בית המשפט העליון נמצאו מוצדקות. שתיים מהן עוסקות בסחבת בניהול ההליך. במקרה אחד חלפו יותר משמונה שנים מהגשת בקשת רשות ערעור לעליון ועד למתן פסק הדין בבקשה. במקרה אחר חלפו 31 חודשים מהודעת אחד הצדדים כי הוא אינו מקבל את הצעת בית המשפט ועד למתן פסק הדין בערעור.

הנציב גולדברג התייחס הבוקר לפרסומים שלפיהם הושארו במערכת שופטים לא ראויים על מנת שלא לפגוע בתנאי הפנסיה שלהם: "אסור לשופטים כאלה לשבת על כס המשפט ולקבוע גורלות של מתדיינים. הסכנה משופט לא ראוי אינה פחותה מזו הנשקפת ממנתח שאינו ראוי".

לדברי גולדברג, "המערכת צריכה לעשות יותר ומהר ככל האפשר כדי שהשופט שאיננו ראוי לא יהיה במערכת. סלחנות לא יכולה להתקבל כאן. צריכה להיות אפס סלחנות". יחד עם זאת, הדגיש הנציב כי מדובר בשופטים בודדים, "מיעוט שבמיעוט".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:23
קומיט וכל טופס במתנה