שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עובד ששיקר בקו"ח והוסיף לעצמו ניסיון תעסוקתי יפצה את המעסיק ב-40 אלף שקל

חדשות

עובד ששיקר בקו"ח והוסיף לעצמו ניסיון תעסוקתי יפצה את המעסיק ב-40 אלף שקל, צילום: צילום: istock
עובד ששיקר בקו"ח והוסיף לעצמו ניסיון תעסוקתי יפצה את המעסיק ב-40 אלף שקל
18/02/2013, ליאור שדמי שפיצר

העובד הועסק כטכנאי התקנות ושירות של מערכות אבטחה וגילוי אש אך פוטר לאחר שלושה חודשים לאחר שהתברר כי ביצע עבודה לקויה, רשלנית וחובבנית, שלא תאמה את הניסיון המקצועי שהציג

בית הדין לעבודה בחיפה חייב עובד שפוטר לפצות את החברה על ההפסדים שגרמה לה עבודתו הלקויה, לאחר שהתגלה כי הוא שיקר בראיון העבודה ובקורות החיים שלו והציג ניסיון מקצועי שלא היה לו על מנת להתקבל לעבודה.

העובד, אריק מיקוומן, עבד בחברת ב.ד. מיקוד תקשורת וביטחון כטכנאי התקנות ושירות של מערכות אבטחה וגילוי אש, עד לפיטוריו לאחר כשלושה חודשים. לטענת החברה, מיקוומן שיקר בקורות החיים שהגיש טרם קבלתו לעבודה, ובראיון העבודה שנערך לו עם מנכ"ל החברה הציג עצמו כהנדסאי אלקטרוניקה וטען כי יש לו ניסיון תעסוקתי כטכנאי התקנות ושירות. על סמך הצהרות אלה הוא התקבל לעבודה, אך במהלך תקופת עבודתו התברר כי הוא ביצע עבודה לקויה, רשלנית וחובבנית, לא הכיר את התקינה הרלוונטית ועבודתו ארכה הרבה מעבר למצופה.

לטענת החברה, מיקוומן שיקר באשר לניסיונו המקצועי על מנת להשיג תנאים משופרים. כך, למשל, הוא הועסק טרם עבודתו בחברה כטכנאי שירות בלבד ולא כטכנאי התקנות, תפקיד מורכב יותר הכולל בנייה של מערכת אבטחה וגילוי אש והקמת מערכת חדשה לפי התקינה הישראלית המחייבת.

השופטת איטה קציר קיבלה את התביעה וקבעה טענתו של מיקוומן כי ניסיונו המקצועי כטכנאי שירות כלל גם התקנות תמוהה לחלוטין, ואינה תואמת את טיב ואיכות עבודתו. "הנתבע הטעה באופן מכוון את החברה והציג בפניה מצג שווא כמי שיש לו ניסיון מקצועי. בכך, למעשה, נהג הנתבע בחוסר תום לב וגרם נזקים כלכליים לחברה, אשר נאלצה לשלוח צוותי טכנאים אשר עבדו מספר ימים לצורך תיקון התקלות הרבות שהתלו בעבודתו", כתבה השופטת קציר בפסק הדין.

מיקוומן חויב לפצות את החברה על עלויות הטכנאים שנשלחו כדי לתקן את עבודתו הלקויה, וכן את ההפסדים הכלכליים שנגרמו לה כתוצאה מכך, בסכום כולל של 40 אלף שקל.

 

(ס"ע 34978-11-10)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:26
קומיט וכל טופס במתנה