שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש דחה את בקשת הפרקליטות להוסיף סעיף חמישי לכתב האישום של דני דנקנר

חדשות

ביהמ"ש דחה את בקשת הפרקליטות להוסיף סעיף חמישי לכתב האישום של דני דנקנר, צילום: צילום: בוצ'צ'ו
ביהמ"ש דחה את בקשת הפרקליטות להוסיף סעיף חמישי לכתב האישום של דני דנקנר
18/02/2013, עו"ד אנה נודל

הפרקליטות ביקשה להוסיף אישום נוסף הנוגע להסכם פיקטיבי שערך יו"ר בנק הפועלים עם גרושתו כדי להתחמק מתשלום מס. ביהמ"ש: אין קשר בין סעיפי האישום המקוריים לאישום הנוסף

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את בקשת הפרקליטות להוסיף אישום חמישי לכתב האישום שהוגש נגד יו"ר בנק הפועלים לשעבר דני דנקנר. כתב האישום שהוגש נגד דנקנר לפני יותר משלושה חודשים מייחס לו שורה של עבירות שביצע לכאורה בעת כהונתו כיו"ר הבנק.

הפרקליטות ביקשה להוסיף אישום נוסף בעניין הסכם פיקטיבי שערך כביכול עם גרושתו כדי להתחמק מתשלום מס.

עורכי דינו של דנקנר, נבות תל צור, טל שפירא, יורם ראב"ד, יוסי בנקל ורותי ליטבק, טענו כי האישום החמישי "מנותק לחלוטין מחומר הראיות שנאסף על ידי המשטרה וכל תכליתו להשחיר את פני הנאשם בעיני בית המשפט והציבור הרחב". בעוד שארבעת הסעיפים בכתב האישום המקורי עוסקים בתפקידו של דנקנר כיו"ר הדירקטוריון בבנק הפועלים, האישום החמישי עוסק, לטענת פרקליטיו, "במחלוקת אזרחית ופרטית בין הנאשם לגרושתו ואין בו דבר וחצי דבר עם כתב האישום".

השופט צבי גורפינקל דחה את בקשת המדינה וקבע כי אין קשר בין סעיפי האישום העיקרי לסעיף הנוסף אותו רצתה הפרקליטות להוסיף. השופט ציין כי המדינה רשאית להגיש כתב אישום נפרד בעניין בבית משפט השלום.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:89
קומיט וכל טופס במתנה