שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נדחתה תביעה נגד דפי זהב: סווג אולם כמועדון לקהילה הגאה לא גרם להפסדים

חדשות

נדחתה תביעה נגד דפי זהב: סווג אולם כמועדון לקהילה הגאה לא גרם להפסדים, צילום: אתר דפי זהב
נדחתה תביעה נגד דפי זהב: סווג אולם כמועדון לקהילה הגאה לא גרם להפסדים
17/02/2013, ליאור שדמי שפיצר

מועדון סאן רייז בכפר סבא סווג בטעות באתר האינטרנט של דפי זהב כמקום בילוי לקהילה הגאה. ביהמ"ש דחה את תביעת הבעלים לאחר שזה לא הוכיח כי הטעות גרמה לאובדן לקוחות ולפגיעה במוניטין

בית משפט השלום בהרצליה דחה תביעה לפיצוי כספי נגד חברת דפי זהב, שתייגה בטעות אולם אירועים כמקום בילוי לקהילה הגאה, לאחר שהתובע לא הצליח להוכיח כי נגרם לו נזק כלשהו כתוצאה מכך.

לטענת התובע, איתן אפרים בן משה, בעליו של מועדון למסיבות ואירועים בשם "סאן רייז" בכפר סבא, חברת דפי זהב פרסמה את עסקו במסגרת שירות הניתן בחינם לבתי עסק.

בתביעתו טען בן משה כי הוא פעל לשיווק המועדון כאולם לאירועים אינטימיים לקהל יעד בלתי מוגבר, הכולל חילוניים, כיפות סרוגות וחרדים בכל גיל. אולם, למרות מאמצי השיווק האינטנסיביים, ובעוד שאולמות אחרים בסביבתו פרחו ושגשגו, עסקי המועדון שלו כשלו והוא ספג הפסדים. לטענתו, הוא נדהם לגלות כי המועדון מסווג במדריך האינטרנטי של דפי זהב כמועדון לקהילה הגאה. בעקבות כך, טען בן משה, נגרמו לו נזקים ממוניים מהפסד של ארבעה אירועים לחודש בתקופה של שלוש שנים, נזק למוניטין ונזקים עתידיים.

דפי זהב טענה כי הסיווג כמועדון לקהילה הגאה נבע מתקלה טכנית וכי הוא הוסר לבקשת התובע מיד עם פנייתו. בנסיבות אלה, טענה הנתבעת, לא נגרם לתובע כל נזק.

השופטת סיגל רסלר זכאי דחתה את תביעתו של בן משה וקבעה כי הוא לא הצליח להוכיח אף אחת מטענותיו. כך, לא הוכח קשר סיבתי בין הסיווג השגוי לבין אובדן לקוחות פוטנציאליים וביטול אירועים, לא הוכח כי עסקים דומים וסמוכים לו פרחו והצליחו ולא הוכח כי למועדון היו הפסדים במהלך השנים, שכן לדעת השופטת לא ניתן ללמוד דבר מדו"חות הרווח וההפסד שהוגשו על הכנסותיו והוצאותיו של המועדון.

השופטת רסלר זכאי התרשמה מעדותו של בן משה ומהנתונים שהציג כי הוא החליט "להלביש" את כישלון המועדון ועסקיו על הטעות שנעשתה בסיווג. בנוסף, נקבע כי לא הוכחה פגיעה כלשהי במוניטין, שכן לא הוצגו לראיות לשמו הטוב של המועדון, בין היתר באמצעות חוות דעת של לקוחות מרוצים, רשימת לקוחות חוזרים, קבועים או מזדמנים או ביצוע סקר שוק.  

 

 

(ת"א 27672-06-10)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:213
קומיט וכל טופס במתנה