שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תביעה קטנה: המושבים בפיינל פור היו ב"גוש האוהדים הפנאטי של הקבוצה היריבה"

חדשות

תביעה קטנה: המושבים בפיינל פור היו ב"גוש האוהדים הפנאטי של הקבוצה היריבה", צילום: צילום: Roberto
תביעה קטנה: המושבים בפיינל פור היו ב"גוש האוהדים הפנאטי של הקבוצה היריבה"
17/02/2013, ליאור שדמי שפיצר

ביהמ"ש לתביעות קטנות חייב את חברת קווי חופשה לפצות אוהדי מכבי תל אביב שרכשו כרטיסים משודרגים לחצי גמר ולגמר היורוליג בברצלונה אך לא הורשו להיכנס לאולם

אוהד מכבי תל אביב שרכש עבור חברו ושני ילדיהם כרטיסי כניסה למשחקי חצי הגמר וגמר היורוליג בברצלונה נדהם לגלות כי הכרטיסים שרכש נועדו למקומות ישיבה ביציע האוהדים של הקבוצה היוונית היריבה ולא ליציע האוהדים של מכבי תל אביב. מאחר שהמשטרה המקומית אוסרת על אוהדים להיכנס ליציע הקבוצה היריבה מחשש לביטחונם, לא ניתן היה לעשות שימוש בכרטיסים שנרכשו והארבעה נאלצו לראות את המשחקים מבעד לחרך במסדרון המקיף את האולם. כך עולה מתביעה קטנה שהוגשה נגד חברת קווי חופשה.

התובע, יוסי מולדבסקי, טען כי חברת קווי חופשה, ששיווקה את חבילת הנופש לקראת משחקי הפיינל פור בברצלונה, התרשלה בתפקידה, הטעתה אותו והפרה את החוזה עמו. לטענתו, ימים בודדים לפני הטיסה פנה אליו נציג החברה והודיע לו כי הצליח להשיג מספר מצומצם של כרטיסים למשחק במקומות טובים יותר מאלו שנרכשו על ידו מלכתחילה, בעלות נוספת של 220 יורו לאדם. מולדבסקי, שביקש למקסם את חווית הצפייה במשחקים קיבל את הצעת החברה ושילם סכום נוסף של 880 יורו עבורו, עבור בנו ועבור חבר נוסף ובנו.

מכאן, מתאר מולדבסקי, הפכה החופשה ל"חלום ושברו", כאשר כבר בראשית הדרך עוכבה הטיסה ב-11 שעות ובמקום ב-8:00 בבוקר יצאה בשעה 23:00 בשל זיהום דלק בנתב"ג, וכך הפסידו האבות וילדיהם יום טיול בברצלונה.

מולדבסקי טען כי כאשר הגיעו למשחקי מחצית הגמר, נרגשים ולבושים בבגדי אוהדי מכבי תל אביב, גילו כי הכרטיסים המשודרגים שברשותם הם למקומות ישיבה ב"לב גוש האוהדים הירוק והפנאטי של פנאתיאיקוס". השוטרים אסרו עליו להתקרב ליציע זה וגם לא לעבור ליציע אחר, והם נאלצו לעמוד במשך שני משחקי חצי הגמר מחוץ למתחם היציעים, על גרם מדרגות, ולנסות לצפות במשחקים בדוחק מבעד לחרך במסדרון המקיף את האולם. מולדבסקי יצר קשר עם מנהל מחלקת הספורט בחברה, שנכח במקום, אך לא קיבל מענה לפניותיו.

קווי חופשה טענה להגנתה כי על פי החוזה היא אינה מחויבת למקום ישיבה אלא לקטגוריה, וכי הכשל בארגון במקום הוא של היורוליג ולא שלה.

בית המשפט לתביעות קטנות דחה את טענותיה של קווי חופשה וקבע כי התנערות החברה בחוזה מכל אחריות לכל מה שעשוי להשתבש במהלך מימוש הכרטיסים, בעוד שחובתו של הלקוח לשלם נותרת בעינה, מהווה תנאי מקפח בחוזה אחיד. "נותן שירות אינו רשאי לפטור את עצמו מכל אחריות גם אם הוא מעגן את הפטור בכתובים", כתבה השופטת אורלי מור-אל. "הנתבעת אמנם אינה יכולה להתחייב לזווית הישיבה או לישיבה עם קבוצת אוהדים מסוימת, אך לבטח היא מתחייבת לספק כרטיסים שמישים וראויים על פי הקטגוריה שהוזמנה על ידי הלקוח".

השופטת ציינה כי מהותה של חבילת הנופש היתה להבטיח כניסה למשחקים, כאשר הטיסה, המלון והטיול בברצלונה היו שוליים למטרה זו. לכן, מדובר בכישלון תמורה חלקי, וקווי חופשה חויבה לפצות את מולדבסקי בסכום של 15 אלף שקל. עם זאת, החברה לא חויבה בגין האיחור בטיסה, לאחר שנקבע כי עניין זה לא היה בשליטתה אלא בבחינת כוח עליון.

 

(ת"ק 50891-01-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:2
קומיט וכל טופס במתנה