שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אושרה תביעה ייצוגית נגד אפריקה ישראל ומנהליה בגין הפסדים למחזיקי אג"ח ט'

חדשות

אושרה תביעה ייצוגית נגד אפריקה ישראל ומנהליה בגין הפסדים למחזיקי אג"ח ט', צילום: צילום: Getty images Israel
אושרה תביעה ייצוגית נגד אפריקה ישראל ומנהליה בגין הפסדים למחזיקי אג"ח ט'
14/02/2013, עו"ד אנה נודל

איגרות החוב מסדרה ט' של אפריקה ישראל שהונפקו במקור לגופים מוסדיים הוצעו לציבור כשלושה חודשים לפני הודעת החברה כי היא לא תעמוד בהתחייבויותיה. המשקיעים נאלצו למכור בהפסד

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר אתמול (ד') ניהול תביעה ייצוגית נגד אפריקה ישראל ומנהליה. התביעה בסך 30 מיליון שקל הוגשה על ידי בנימין אסולין, שהחזיק באג"ח ט' של אפריקה ישראל, באמצעות עורכי הדין יורי נחושתן, גבי ספרן ועופר יובל ממשרד נחושתן, ספרן, שרף, יפה ושות'.

בין הנתבעים חברת אפריקה ישראל, בעל השליטה לב לבייב, המנכ"ל לשעבר איזי כהן, אבינדב גרנישפן, רון פאינרו ומנהלים נוספים בחברה.

סדרת האג"ח ט' של אפריקה ישראל היא סדרת איגרות חוב שהונפקו לגופים מוסדיים בשנת 2005. הגופים המוסדיים פנו לחברה בשנת 2009 וביקשו ממנה לרשום את סדרת האג"ח למסחר לציבור הרחב. החברה נענתה לבקשה זו, אך לא יידעה את ציבור המשקיעים על בקשת המוסדיים. מדובר היה באיגרות חוב קצרות מועד שהיו אמורות להיפרע בתוך חמישה חודשים ממועד רישומן.

במקביל פרסמה החברה דיווח, שעל פיו הדירקטוריון שלה אישר רכישה עצמית של איגרות חוב. כמו כן, בראיון בתקשורת שניתן על ידי מנכ"ל החברה איזי כהן באותה עת, נאמר כי תוצאות החברה באותה עת הם מפגן עוצמה של החברה, וכי הוא אינו רואה כרגע שום בעיה לחברה לעמוד בהתחייבויותיה.

כעבור כשלושה חודשים ממועד רישום האג"ח למסחר, הודיעה אפריקה ישראל כי היא אינה יכולה לעמוד בהתחייבויותיה לכלל נושיה, ולשם כך ביקשה לערוך הסדר נושים. התובע הייצוגי הפסיד 53 אלף שקל לאחר שמכר את איגרות החוב בהפסד.

התובע הייצוגי ביקש לייצג בתביעתו את כל מחזיקי אג"ח ט' אשר רכשו את איגרות החוב שלהם עד ל-20 באוגוסט 2009 ומכרו את איגרות החוב שלהם בהפסד בעקבות פרסום הדו"ח הרבעוני בו הודיע אפריקה על קשייה שהובילו אותה להסדר הנושים שלה.

השופט עמירם בנימיני אישר את הבקשה לניהול תביעה ייצוגית נגד אפריקה ישראל וקבע קדם משפט ב-22 במאי.

דוברת אפריקה ישראל מסרה כי "על פי המידע שנמסר לחברה ידוע כי כבוד השופט בנימיני אישר בסייגים, אשר היקפם טרם ידוע, בקשה לאישור תובענה ייצוגית בנוגע לסדרת אג"ח ט' של החברה.

"יודגש כי טרם התקבלה ההחלטה עצמה המתפרשת על עשרות עמודים, ומבירור ראשוני מצד החברה עולה כי כבוד השופט בנימיני צמצם משמעותית את גודל הקבוצה שבשמה ניתן יהיה לנהל את התביעה". החברה הוסיפה עוד כי בכוונתה ללמוד את ההחלטה ולעמוד על נימוקיה ובהתאם לכך לשקול את המשך צעדיה בנושא.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:76
קומיט וכל טופס במתנה