שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המנכ"ל והבעלים של רמדיה זוכו מגרימת מוות ברשלנות, הטכנולוג הראשי הורשע

חדשות

המנכ"ל והבעלים של רמדיה זוכו מגרימת מוות ברשלנות, הטכנולוג הראשי הורשע, צילום: צילום: אתר הרשות השופטת
המנכ"ל והבעלים של רמדיה זוכו מגרימת מוות ברשלנות, הטכנולוג הראשי הורשע
13/02/2013, ליאור שדמי שפיצר

השופטת ליה לב און: "שרשרת הכשלים שהביאו לטרגדיה הקשה רובצת לפתחה של החברה הגרמנית. ההחלטה להוציא את הוויטמין B היתה של היצרנית. רמדיה לא היתה שותפה להחלטה"

תשע שנים לאחר שהתפוצצה פרשת רמדיה, זוכו מנכ"ל החברה גידי לדנסברגר והבעלים לשעבר משה מילר מגרימת מוות ברשלנות. לנדסברגר הורשע בעבירה על חוק התקנים, אך זוכה מכל האישומים נגדו, בהם גרימת מוות ברשלנות , חבלה ברשלנות, מעשה העלול להפיץ מחלה והטעיית צרכנים בנסיבות מחמירות. טכנולוג המזון הראשי של החברה, פרדריק בלק, הוא היחיד שהורשע בגרימת מוות ברשלנות.

פרשת רמדיה נחשפה ב-2003 לאחר שהתברר כי תינוקות רבים שצרכו את הפורמולה הצמחית של החברה הגרמנית הומנה, ששווקה על ידי רמדיה הישראלית, סובלים מבעיות התפתחות קשות במערכת העצבים, הנובעות ממחסור בתיאמין (ויטמין B1) החיוני להתפתחות התינוק.

התחלואה החמורה הביאה למותם של שלושה מהתינוקות ולבעיות התפתחות קשות ב-23 תינוקות נוספים, בהן פיגור שכלי, פגיעות בעמוד השדרה ובגזע המוח ופגיעות קשות במוטוריקה.

בעקבות הפרשה הוגש כתב אישום נגד שלושה מבכירי רמדיה וכן נגד חמישה עובדי משרד הבריאות שהיו מופקדים על בדיקת מרכיבי המזון ואף אישרו את הכנסת הפורמולה החדשה ושיווקה. התביעה נגד עובדי משרד הבריאות הסתיימה לפני כשנתיים בהסדר טיעון, שבו הם הודו במעשה העלול לגרום להפצת מחלה ברשלנות, ובתמורה לא הורשעו בפלילים והוטלו עליהם עונשים של עבודות לתועלת הציבור.

שופטת בית מהשפט השלום בפתח תקווה ליה לב און זיכתה הבוקר (ד') את בכירי ומנהלי רמדיה מעבירה של גרימת מותם ברשלנות של שלושת התינוקות ומהאחריות לפגיעה שנגרמה לתינוקות הנוספים. השופטת כינתה את הפרשה "אירוע בלתי נתפס, אסון נורא, מצער, טרגדיה קשה", אך קבעה כי "שרשרת הכשלים הבלתי נתפסים שהביאו לטרגדיה רובצת לפתחה של היצרנית. שורש כל הרע היה המחשבה שניתן להפסיק להוסיף את הוויטמין באופן מלאכותי. ההחלטה להפסיק את הוספת הוויטמין B1 הייתה חד צדדית של הומנה, ואיש בחברה רמדיה לא ביקש זאת. רמדיה מעולם לא הייתה שותפה להחלטה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:170
קומיט וכל טופס במתנה