שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שופטים שתפקודם לקוי לא הוצאו מהמערכת כדי לא לפגוע בתנאי הפנסיה שלהם

חדשות

שופטים שתפקודם לקוי לא הוצאו מהמערכת כדי לא לפגוע בתנאי הפנסיה שלהם, צילום: צילום: Getty images Israel
שופטים שתפקודם לקוי לא הוצאו מהמערכת כדי לא לפגוע בתנאי הפנסיה שלהם
12/02/2013, ליאור שדמי שפיצר

פרוטוקול דיון בוועדה לבחירת שופטים, שהגיע לידי כתב רשת ב' של קול ישראל, מגלה כי הנהלת בתי המשפט הכינה רשימה של שופטים שהיה צריך להעביר מתפקידם. הנשיא גרוניס: "זו פצצה מתקתקת"

הנהלת בתי המשפט הכינה רשימה של שופטים שבשל תפקודם הלקוי היה צריך להביא לפרישתם מהמערכת, אולם הדבר לא נעשה כדי לא לפגוע בתנאי הפנסיה שלהם. כך עולה מפרוטוקול דיון של הוועדה לבחירת שופטים שהגיע לידי כתב רשת ב' של קול ישראל לענייני משפט אמוץ שפירא ופורסם בתכנית "הכל דיבורים".

בדיון שהתקיים לפני שנה, אמרה נשיאת בית המשפט העליון דאז דורית בייניש: "יש לנו רשימת שופטים שיכולנו לגרום להם לפרוש אילו הבטחנו להם פנסיה".  השופט אשר גרוניס, המשמש היום נשיא בית המשפט העליון, אמר בדיון כי הנושא הוא "פצצה מתקתקת", והציבור ישלם עליה מחיר.

לדברי גרוניס, יש שופטים שצריך להעביר מתפקידם ולגרום להם להתפטר. גרוניס ציין כי שופטים שלהם פנסיה תקציבית יכולים לפרוש לפני הזמן בפנסיה מלאה, ואילו כאלו שלהם פנסיה צוברת אלו לא יכולים לעצמם  לפרוש.

מהנהלת בתי המשפט נמסר בתגובה: "נושא הזכויות הפנסיוניות של השופטים הוא אכן נושא טעון בדיקה. מכל מקום, שינוי במערך הזכויות הפנסיוניות המוענקות לשופטים טעון החלטה של ועדת הכספים של הכנסת ואינו מסור בידי השופטים".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:52
קומיט וכל טופס במתנה