שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בעקבות פרסום שמה של א' מבית הנשיא: המשטרה תבחן את התנהלות ידיעות

חדשות

בעקבות פרסום שמה של א' מבית הנשיא: המשטרה תבחן את התנהלות ידיעות, צילום: צילום: אמיר גלעד
בעקבות פרסום שמה של א' מבית הנשיא: המשטרה תבחן את התנהלות ידיעות
12/02/2013, אלכסנדר כץ, אייס

העיתון פרסם את שמה המלא של א', אחת המתלוננות נגד הנשיא לשעבר, בידיעה על חנינה אפשרית למשה קצב. א' לאייס: "שוקלת כיצד לפעול". ידיעות אחרונות: "זו טעות עריכה בתום לב. מתנצלים"

המשטרה בוחנת את התנהלותו של 'ידיעות אחרונות' בעקבות חשיפת שמה של אחת המתלוננות בפרשת משה קצב, כך נודע לאייס. המשטרה תבדוק האם לפעול נגד העיתון באפיק הפלילי. גם התלוננת עצמה בוחנת כיצד לפעול בנושא. גורמים בידיעות סיפרו לאייס כי מדובר ככל הנראה בטעות מערכתית

'ידיעות' פרסם אתמול (יום ב') את שמה של א' מבית הנשיא, מי שהייתה זו שהחלה את גל התלונות על התנהלותו של הנשיא דאז משה קצב, שהסתיים בהרשעתו ובהכנסתו לכלא. בכתבה מאת כתבת המשפט של ידיעות אחרונות, טובה צימוקי, צוין כי משרד המשפטים התנגד לשחרורו המוקדם של קצב, המרצה עונש מאסר של 7 שנים. בתוך הידיעה גם הוסגר שמה של המתלוננת הראשונה בפרשה, שזכתה לשם הקוד "א' מבית הנשיא", וגם תפקידה.

פרסום שמה הוא עבירה על תקנון מועצת העיתונות, הקובע כי אין לזהות קורבנות תקיפה מינית, אבל מקרה זה חוצה את הגבול האתי לעבר התחום המשפטי – מדובר בעבירה פלילית לכאורה, שבה מזוהה קורבן תקיפה מינית בשמה, מבלי שהדבר אושר על ידי בית המשפט, היחיד המוסמך לאשר פרסום שמות קורבנות תקיפה מינית.

גורמים בידיעות סיפרו לאייס כי מדובר ככל הנראה בטעות מערכתית, בה הוסגר שמה של המתלוננת, ולא בטעות של צימוקי, הנחשבת לכתבת מוערכת וותיקה מאד בעיתון. בקרב הקולגות, הפרסום הזה עורר רעש רב. "זו שערורייה כפולה", אמר כתב שסיקר את פרשת הנשיא קצב. "מדובר על עיתונות בשקל שלא טורחת לבדוק לפני שהיא מפרסמת את שמה של המתלוננת, וגם מדובר פה בעבירה פלילית".

גורמים המכירים את הסיפור סיפרו כי המתלוננת התייעצה במהלך היום עם גורמים שונים כיצד לפעול לגבי אזכור שמה. א' עצמה אמרה לאייס כי "אני שוקלת כיצד לפעול בעקבות הפרסום, בהתייעצות עם עורך הדין שלי. הנזק נגרם והשם שלי פורסם. ב'ידיעות' אמרו לי שזו הייתה רשלנות של המערכת, והתנצלו על הפרסום".

מהמשטרה נמסר כי "הנושא בבדיקת הגורם המוסמך במשטרת ישראל". בידיעות אחרונות מסרו כי "מדובר בטעות עריכה שנעשתה בתום לב. אנו מבררים עדיין את הפרטים ומתנצלים בפני המתלוננת". טובה צימוקי סירבה להגיב.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:106
קומיט וכל טופס במתנה