שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בעקבות הצלחת הוראות השעה – הגבלת צריכת משקאות משכרים תעוגן בחוק קבוע

חדשות

בעקבות הצלחת הוראות השעה – הגבלת צריכת משקאות משכרים תעוגן בחוק קבוע, צילום: צילום: כריס יו
בעקבות הצלחת הוראות השעה – הגבלת צריכת משקאות משכרים תעוגן בחוק קבוע
07/02/2013, עו"ד אנה נודל

כחלק מתוכנית הלאומית לצמצום צריכת האלכוהול, נאסרה ב-2010 מכירה של משקאות משכרים אחרי 11 בלילה ולמשטרה ניתנה סמכות לתפוס משקה אלכוהולי במקום ציבורי או ברכב אחרי השעה 9 בערב

משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק שנועד להחליף שתי הוראות שעה להגבלת צריכת משקאות משכרים אשר תוקפן יפקע בקרוב. הוראת השעה הראשונה שפורסמה במרץ 2010 העניקה למשטרה סמכות לתפוס ולהשמיד משקה אלכוהולי במקום ציבורי או ברכב הנמצא במקום ציבורי בין השעות 21:00 ל-06:00 בבוקר. מנתוני משטרת ישראל עולה כי משנת 2010 ועד קיץ 2012 נעשו יותר מ-55 אלף פעילויות בתחום זה.

הוראת השעה השנייה שפורסמה ביולי 2010 הגבילה את שעות המכירה, ההגשה והספקה של משקאות משכרים בשעות הלילה, מהשעה 23:00 עד השעה 06:00 למחרת, למעט במקומות שבהם הותר הדבר כקבוע בחוק.

במשרד המשפטים טוענים כי האמצעים שנקבעו בהוראות אלה הוכיחו עצמם כיעילים וראויים ולכן מוצע לתת להוראות שעה אלה תוקף של חוק קבוע.

הוראות שעה אלה הן חלק מיישום התוכנית הלאומית לצמצום הצריכה המופרזת של אלכוהול. התוכנית כללה קמפיין הסברתי נגד שתייה מופרזת על ידי הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול. הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול מדווחת כי על בסיס נתוני מחקר בינלאומי של ארגון הבריאות העולמי על התנהגויות בריאות בקרב תלמידי בתי ספר ל-2011, יישום התוכנית הביא לבלימת מגמת ההחמרה בדפוסי השתייה המופרזת בקרב הנוער, וכי שיעורי השתייה המופרזת בקרב הקטינים שהשתתפו במחקר (כיתות ו', ח' ו-י') פחתו במידה ניכרת מכ-20% ב-2009, ערב השקת התוכנית, ועד ל-12.4% בסוף 2011.

נתונים נוספים הנוגעים לכיתה י"א מראים כי ישנה ירידה מכ-34% בשנת 2009 לכ-25% בשנת 2011 בשיעורי הצריכה המופרזת של אלכוהול. גם מנתוני משרד החינוך עולה כי חלה ירידה בשיעורי תלמידי כיתות ז'- ט' וי'-י"א' ששתו אלכוהול באופן.

במשרד הפנים סבורים כי ההצלחה בהתמודדות במאבק בתופעת השכרות, על היבטיה השליליים, היא שילוב של יישום דברי החקיקה ואכיפתם וכן הגברת המודעות בקרב הציבור, ובעיקר בקרב בני הנוער, באשר לנזקים הגלומים בשתייה מופרזת.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:105
קומיט וכל טופס במתנה