שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בעקבות פסק הדין של המחוזי: ועדה ציבורית תבחן את התנהלות לשכת עורכי הדין

חדשות

בעקבות פסק הדין של המחוזי: ועדה ציבורית תבחן את התנהלות לשכת עורכי הדין, צילום: צילום: אתר הרשות השופטת
בעקבות פסק הדין של המחוזי: ועדה ציבורית תבחן את התנהלות לשכת עורכי הדין
05/02/2013, עו"ד אנה נודל

הוועדה הציבורית בראשות השופטת בדימוס איילה פרוקצ'יה תבחן בין היתר את מבנה הלשכה וחלוקת התקציב. בשבוע שעבר מתח השופט ורדי ביקורת חריפה על הקיפאון בתפקוד הלשכה הפוגע בעורכי הדין

שר המשפטים יעקב נאמן הודיע אתמול (ב') על הקמת וועדה ציבורית שתבחן את התנהלות לשכת עורכי הדין וההסדרים שעל פיהם היא פועלת. בראש הוועדה תעמוד שופטת בית המשפט העליון בדימוס איילה פרוקצ'יה וחברי הוועדה יהיו עו"ד רות אורן, ד"ר לימור זר-גוטמן, עו"ד מיכה ינון ופרופ' דוד ליבאי, שהיה שר המשפטים בעבר.

בהודעה של משרד המשפטים הוזכר פסק הדין של בית המשפט המחוזי בעניין לשכת עורכי הדין שניתן בשבוע שעבר. מדובר בעתירה שהגיש ראש לשכת עורכי הדין עו"ד דורון ברזילי נגד החלטת המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין למנות ועדות מקצועיות שיפעלו לצידה. ברזילי טען כי סמכות זו קיימת רק לוועד המרכזי וכי המועצה הארצית פעלה בניגוד לחוק. השופט ד"ר קובי ורדי העביר ביקורת חריפה על התנהלות גורמים שונים בלשכת עורכי הדין והסכסוכים הפוליטיים בה. בפסק דינו כתב השופט כי "המצב הקיים בלתי אפשרי, מבזה ומביש ומביא לשיתוק פעילות חשובה ונחוצה לעורכי הדין". השופט ציין בפסק הדין כי "ייתכן ואין מנוס במצב הקיים, הפוגע אנושות בציבור עורכי הדין. האינטרס הציבורי הוא להגיע לפתרון חוץ מערכתי, כמו מינוי גוף חיצוני או גורמים חיצוניים שינהלו את הלשכה ויפקחו עליה לטובת ציבור עורכי הדין ותפארתם". 

בהודעה של משרד המשפטים נכתב כי מדובר ב"פסק דין חמור" וכי "אין העולם המשפטי במדינת ישראל יכול להתעלם מפסק הדין ולעבור לסדר היום". הוועדה הציבורית שתקום תתייחס למכלול הסוגיות העולות בעניין. הוועדה התבקשה לתת דעתה בין היתר למבנה הקיים של לשכת עורכי הדין על מוסדותיה השונים, ברמה המחוזית וברמה הארצית, יחסי הגומלין שביניהם וחלוקת תקציבי הלשכה בין הוועד המרכזי לוועדים המחוזיים. הוועדה תבחן גם את הצורך בבקרה חיצונית על התנהלותה הכספית של הלשכה, במישור ההכנסות ובמישור ההוצאות.

בתגובה להודעת משרד המשפטים מסר ראש לשכת עורכי הדין עו"ד דורון ברזילי כי הוא "מברך את שר המשפטים על היענותו לפניותיי המפורשות במהלך החודשים האחרונים להקים ועדת בדיקה להתנהלות הלשכה". ברזילי סבור כי "החוק הקיים מוביל למצב מתמשך שבו פעילויות חיוניות לטובת חברי הלשכה משותקות מטעמים פוליטיים ואינטרסים צרים, מצב שאינו יכול להימשך וחייב תיקון מיידי".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:173
קומיט וכל טופס במתנה