שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > "מאבקי הכוחות בין לשכת עוה"ד והמועצה הארצית הביאו לשיתוק מבזה ומתיש"

חדשות

"מאבקי הכוחות בין לשכת עוה"ד והמועצה הארצית הביאו לשיתוק מבזה ומתיש", צילום: צילום: יח"צ
"מאבקי הכוחות בין לשכת עוה"ד והמועצה הארצית הביאו לשיתוק מבזה ומתיש"
03/02/2013, ליאור שדמי שפיצר

השופט קובי ורדי קרא למינוי גוף חיצוני שייפקח על לשכת עוה"ד ומתח ביקורת על הקיפאון המוחלט בתפקודה ועל התנהלות המועצה הארצית של עוה"ד: "המפסיד התמידי ומי שקיבל את הנוק אאוט הוא ציבור עורכי הדין"

"ושוב 'רוחות רעות מנשבות בה בלשכת עורכי הדין', כדברי השופט חשבין בבג"צ 954/97, ואנו בסיבוב נוסף מיני רבים במאבקי הכוחות בין שני גופים נבחרים: לשכת עורכי הדין והמועצה הארצית של עורכי הדין, שלצערי ניתן להיווכח כי שלטון החוק כבר מזמן אינו נר לרגליהם והם מונעים מאינטרסים פוליטיים, אישיים ואחרים". כך פתח שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב ד"ר קובי ורדי את פסק דינו בעתירה המנהלית שהגיש ראש לשכת עורכי הדין עו"ד דורון ברזילי נגד החלטת המועצה למנות ועדות מקצועיות שיפעלו במקביל ללשכה.

השופט ורדי מתח ביקורת נוקבת על התנהלות הלשכה ועל הקיפאון המוחלט בתפקודה בנושא מינוי הוועדות. "כל מי שאינו טומן ראשו בחול מבין היטב ש'השיתוק' שחל במינוי הוועדות והמספר המצומצם של הוועדות שמונו נובע מיחסי הכוחות הפוליטיים בין הגופים, באופן שלמרות שעו"ד ברזילי נבחר לראש לשכת עורכי הדין, אין כיום למחנהו רוב במועדה הארצית וגם בוועד המרכזי", כתב השופט. כתוצאה מכך, הסביר השופט ורדי, נוקט עו"ד ברזילי בכל מיני "תרגילים" כדי להימנע מהחלטה על מינוי ועדות, בהם קביעת סדר היום וניהול הישיבות בוועד המרכזי בהתאם להערכותיו לגבי הרוב הצפוי, לרבות כינוס ישיבות בשעה 9:00 בבוקר, כאשר רבים מהחברים מופיעים בבית המשפט.

השופט ורדי לא חסך את שבטו גם מהתנהלותה של המועצה הארצית של עורכי הדין, שהחליטה ליטול את החוק לידיה ולהקים ועדות באופן חד צדדי ובחוסר סמכות. זאת, בעוד שהיו פתוחות בפניה דרכים נוספות כגון עתירה לפסילת הוועדות שמונו על ידי עו"ד ברזילי או בקשת צו שיורה על כינוס ישיבה של הוועד המרכזי והעלאת נושא הוועדות לסדר היום. מדובר בניסיון להקים "לשכה בתוך לשכה", קבע השופט תוך שהוא מבטל את החלטתה של המועצה הארצית ודוחה את טענותיה כי מדובר בוועדות דקלרטיביות בלבד.

"דומה הדבר לשני מתאגרפים בזירה, העורכים ביניהם קרב אגרוף בן מספר סיבובים, בכל פעם מנצל אחד המתאגרפים בנקודות. ברם, למרבה הצער, המפסיד התמידי ומי שקיבל כבר את הנוק אאוט הינו הציבור בכלל וציבור עורכי הדין בפרט, שיצא חבול וניזוק ממאבקי הכוחות הנ"ל, שמן הראוי לשים להם קץ בדרך זו או אחרת, וייתכן שאין מנוס מהרחקת שני המתאגרפים גם יחד מהזירה", כתב השופט.

לשיטתו של השופט ורדי, הפתרון הראוי במצב הקיים, שהינו בלתי אפשרי, מבזה ומתיש ומביא לשיתוק פעילות חשובה ונחוצה לעורכי הדין, הוא פתרון חוץ מערכתי, בדמות מינוי גוף חיצוני שינהל את הלשכה ויפקח עליה לטובת ציבור עורכי הדין. "יש לציין גם שניסיתי ככל יכולתי להגיע להסכמות בין הצדדים, ברם הצדדים לא הצליחו להתעלות מעל האינטרסים הצרים המניעים אותם", הוסיף השופט.

עותק מפסק הדין נשלח גם לשר המשפטים ולמנכ"ל משרדו.

 

(עת"מ 33262-11-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:103
קומיט וכל טופס במתנה