שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > 15 חודשי מאסר לשוטרת בריטית שביקשה להדליף מידע על חקירה לצהובון

חדשות

15 חודשי מאסר לשוטרת בריטית שביקשה להדליף מידע על חקירה לצהובון, צילום: צילום: Getty images Israel
15 חודשי מאסר לשוטרת בריטית שביקשה להדליף מידע על חקירה לצהובון
03/02/2013, עו"ד אנה נודל

קצינה בכירה מהיחידה ללוחמה בטרור בבריטניה התקשרה למערכת ניוז אוף דה וורדל, שהיה מעורב בפרשת האזנות הסתר, ורצתה למסור מידע על חקירת המשטרה. היא הורשעה בהתנהגות בלתי הולמת לאיש ציבור

בית המשפט בלונדון גזר 15 חודשי מאסר על קצינה בכירה במשטרה שניסתה למכור מידע על חקירה לצהובון ניוז אוף דה וורלד, כך מדווח העיתון הבריטי "גרדיאן". השוטרת, פקד אפריל קסברן בת ה-53, עבדה ביחידה ללוחמה בטרור במשטרה. בספטמבר 2010 התקשרה השוטרת למשרדי העיתון ניוז אוף דה וורלד וביקשה למסור מידע על חקירת המשטרה בעניין פרשת האזנות הסתר.

פרשת האזנות הסתר הביאה בשנת 2011 לסגירתו של הצהובון שהיה בבעלות ניוז קורפ של רופרט מרדוק. בעקבות תלונות של הנסיך ויליאם על פרסום מידע פרטי עליו בעיתון, פתחה המשטרה בחקירה כנגד ניוז אוף דה וורלד.

 חוקרי המשטרה גילו כי עיתונאי העיתון נהגו לבצע האזנות סתר לשורה של ידוענים ונבחרי ציבור. בין היתר התברר כי העיתון הזמין האזנות סתר למשפחות של קורבנות הפיגוע בלונדון בשנת 2005 והאזין לשיחות של משפחות החיילים שנהרגו בעיראק ואפגניסטן.

קסברן רצתה למסור לעיתון מידע על החלטת המשטרה לפתוח בחקירה חדשה של האזנות הסתר.

העיתונאי שקיבל את השיחה מקסברן טען במסגרת עדותו בבית המשפט כי הקצינה ביקשה לקבל מהעיתון כסף תמורת מסירת המידע. קסברן טענה במהלך המשפט כי לא ביקשה לקבל תשלום עבור המידע.

השופט ציין בגזר הדין כי מדובר במקרה מטריד של שחיתות. השופט כתב כי הוא היה גוזר על הקצינה מאסר ממושך יותר של שלוש שנים, אך החליט להפחית את העונש מכיוון שהשוטרת נמצאת בהליך אימוץ של ילד.  

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:41
קומיט וכל טופס במתנה