שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תאגיד האנרגיה בריטיש פטרוליום ישלם פיצוי של 4 מיליארד דולר לממשלת ארה"ב

חדשות

תאגיד האנרגיה בריטיש פטרוליום ישלם פיצוי של 4 מיליארד דולר לממשלת ארה"ב, צילום: צילום: United States Coast Guard
תאגיד האנרגיה בריטיש פטרוליום ישלם פיצוי של 4 מיליארד דולר לממשלת ארה"ב
30/01/2013, עו"ד אנה נודל

ביהמ"ש הפדרלי בניו אורלינס אישר את הסכם הפשרה בתביעה הפלילית נגד בריטיש פטרוליום, בעקבות דליפת הנפט במפרץ מקסיקו בשנת 2010, הנחשבת לאסון האקולוגי הגדול ביותר בתולדות ארה"ב

בית המשפט הפדרלי בניו אורלינס אישר אתמול (ג') את הסכם הפשרה בין משרד המשפטים האמריקני לבין חברת הנפט בריטיש פטרוליום בעניין דליפת הנפט במפרץ ניו מקסיקו שאירעה בשנת 2010. לפי הדיווח של הניו יורק טיימס, במסגרת הפשרה החברה תיקח אחריות על האירוע, תודה ב-14 אישומים פליליים ותשלם לממשלת ארה"ב פיצוי בסכום של 4 מיליארד דולר.

דליפת הנפט במפרץ ניו מקסיקו החלה בעקבות התפרצות באר נפט תת-מימית באפריל 2010. ההתפרצות גרמה לפיצוץ על גבי אחת מאסדות הנפט של בריטיש פטרוליום. במהלך הפיצוץ נהרגו 11 עובדים ו-17 נפצעו. החברה נתקלה בקושי גדול במאמצה לחסום את הבלימה. כתם הנפט כיסה שטח הגדול יותר משטחה של ישראל, ולפי ההערכות נשפכו למפרץ כ-300 מיליון ליטר נפט. הדליפה נחשבת לאסון האקולוגי הגדול ביותר מתולדות ארה"ב. 

בריטיש פטרוליום לקחה אחריות על הדליפה ופרסמה התנצלות על הריגתם של 11 עובדי האסדה בשל הפיצוץ וגרימת נזקים אקולוגיים וכלכליים גדולים באזור.

במקביל לתביעה הפדרלית כנגד בריטיש פטרוליום, מתנהלות עדיין תביעות פרטיות רבות של אנשים ועסקים שנפגעו מהדליפה. בית המשפט בניו אורלינס צפוי לפסוק בעניין הפיצויים האזרחיים נגד החברה ב-25 בפברואר.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:227
קומיט וכל טופס במתנה