שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ייצוגית נגד ג'יימס ריצ'רדסון – מפטרת עובדים בסוף כל שנה כדי להימנע מצבירת ותק

חדשות

ייצוגית נגד ג'יימס ריצ'רדסון – מפטרת עובדים בסוף כל שנה כדי להימנע מצבירת ותק, צילום: צילום: דוד שי
ייצוגית נגד ג'יימס ריצ'רדסון – מפטרת עובדים בסוף כל שנה כדי להימנע מצבירת ותק
28/01/2013, עו"ד אנה נודל

התובעת שהועסקה באחת מחנויות הדיוטי פרי בנתב"ג טוענת כי החברה נוהגת לפטר את עובדיה בעונת החורף ומגייסת אותם חזרה לעבודה לקראת חג הפסח כדי להימנע מתשלום דמי הבראה ופיצויי פיטורין

בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת ג'יימס ריצרדסון המפעילה מספר חנויות בדיוטי פרי בנמל התעופה בן גוריון הוגשה אתמול (א') לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. לטענת התובעת, זוקובה גלינה, שהועסקה באחת החנויות של החברה בנמל התעופה, החברה נוהגת לפטר עובדים לפני שיצברו שנה של ותק בעבודה כדי להימנע מתשלום דמי הבראה ופיצויי פיטורין. סכום התביעה הועמד על סך של כ-5 מיליון שקל.

התובעת, המיוצגת על ידי עו"ד יורם הכהן ממשרד עורכי הדין הכהן וולף, טוענת כי החברה נוהגת לפטר עובדים בסמוך לסיום שנת העבודה הראשונה שלהם ולגייס אותם מחדש כעבור כמה חודשים. "ג'יימס ריצ'רדסון נוהגת לפטר את עובדיה בסוף כל שנה, בעונת החורף, ומגייסת אותם חזרה לעבודה בכל שנה, לקראת תקופת חג הפסח. כלומר, היא נוהגת באופן קבוע לפטר עובדים בעונת החורף, בדיוק לפני שהעובדים צוברים ותק של שנה בעבודה ורוכשים זכויות סוציאליות מהמעסיק", נכתב בבקשה.

התובעת מבקשת לייצג קבוצה של כ-1,000 עובדי החברה שפוטרו בתום עבודה עונתית. ז'וקובה הועסקה בחנות הספורט של החברה במשך 10 חודשים ו-25 ימים. החברה הודיעה לה על פיטוריה כחלק "מפיטורים עונתיים" אותם החברה עורכת. במעמד הפיטורין ציינה החברה בפני העובדת כי "קיימת אפשרות, אם תהיי מעוניינת, לשוב ולעבוד לקראת פסח לתקופה שבה אנו שוב מתגברים בעובדים". בתביעה נטען כי החברה מפרה באופן שיטתי את חוקי העבודה ופוגעת בזכויות הסוציאליות של העובדים.

מג'יימס ריצ'רדסון נמסר כי החברה נוהגת לפעול על פי חוקי העבודה והדין.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:176
קומיט וכל טופס במתנה