שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > האגודה לזכויות האזרח לבג"צ: לא לנתק בתים מזרם המים בשל חובות כספיים

חדשות

האגודה לזכויות האזרח לבג"צ: לא לנתק בתים מזרם המים בשל חובות כספיים, צילום: צילום: Alex Anlicker
האגודה לזכויות האזרח לבג"צ: לא לנתק בתים מזרם המים בשל חובות כספיים
28/01/2013, עו"ד אנה נודל

העותרים מבקשים להורות לתאגידי המים להפסיק לנתק את המים לבתים, עד לקביעת כללים בנושא: " כשנותנים לתאגידי המים סמכות להתנהג בצורה בריונית, זה בדיוק מה שהם עושים"

אב לארבעה מירושלים, אם חד הורית ממגדל העמק, לארבעה מדימונה ואם חד הורית מלוד עתרו אתמול (א') לבג"צ יחד עם האגודה לזכויות האזרח, בבקשה להורות לתאגידי המים שלא לנתק בתים מזרם המים עד להסדרת כללים בעניין.

לטענת העותרים, על פי חוק תאגידי מים וביוב, אסור לתאגידי המים לנתק בתים מהזרם בטרם נקבעו הכללים לניתוק. העותרים כתבו בעתירתם כי מטרת הכללים, שהיו אמורים להיקבע לפני כ-12 שנה, היא לרסן את התאגידים ולמנוע פגיעה מיותרת במי שלא יכולים לעמוד בתשלומים. העותרים מציינים בעתירה כי רשות המים מנתקת מדי חודש  אלפי משפחות שאינן עומדות בתשלומי המים.

לדברי העותר משה מזרחי, אב לארבעה מירושלים, "ביום אחד, באמצע המקלחת, נותקתי ללא כל התראה בגלל שבתאגיד המים חשבו בטעות שיש לי חוב עצום. גם לאחר שהם הודו בטעותם, היתה להם החוצפה לחייב אותי על הניתוק והחיבור מחדש. לצערי, כשנותנים לתאגידים הללו סמכות להתנהג בצורה בריונית, זה בדיוק מה שהם עושים. את ההתנהגות הזאת חייבים לרסן".

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:9
קומיט וכל טופס במתנה