שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שנתיים מאסר לשוטר שסחט באיומים יצאניות כדי לקבל יחסי מין במחיר מופחת

חדשות

שנתיים מאסר לשוטר שסחט באיומים יצאניות כדי לקבל יחסי מין במחיר מופחת, צילום: צילום: גלר
שנתיים מאסר לשוטר שסחט באיומים יצאניות כדי לקבל יחסי מין במחיר מופחת
23/01/2013, ליאור שדמי שפיצר

שי קריאף ניצל את כוחו כשוטר במדים כדי לאיים על המתלוננות במעצר אלא אם יקיימו איתו יחסי מין. ביהמ"ש: "ברור כי המתלוננות השייכות לשולי החברה לא יכולות לבוא בתלונה למשטרה כשמי שמאיים עליהן הוא קצין משטרה במדים"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר 36 חודשי מאסר, מתוכם 24 חודשי מאסר בפועל, על שי קריאף, ששימש כקצין בוחנים במשטרת ישראל, והורשע בעבירות של הפרת אמונים, לקיחת שוחד, סחיטה באיומים ומעשה מגונה ביצאניות תוך ניצול מצוקתן.

השופטים אילן שיף, חני הורוביץ וצילה קינן ציינו כי קריאף, שהיה קצין משטרה מוערך, ניצל את כוחו כאיש משטרה כדי להפחיד ולאיים על המתלוננות ולסחוט מהן יחסי מין במחיר מופחת משמעותית, וכי הוא מעל באמון הציבור ופגע קשות בתדמיתה של משטרת ישראל.

כתב האישום מגולל ארבע פרשיות שבהן היה מעורב קריאף בעת שהיה קצין בוחנים וקודם לכן קצין סיור בחדרה. בין היתר, הואשם קריאף כי בשתי הזדמנויות שונות הגיעה למתלוננות במדי משטרה ואיים עליהן שיעצור אותן בשל פעילותן הלא חוקית אלא אם יקיימו איתו יחסי מין תמורת 30 שקל.

השופטים הבהירו כי המתלוננות אכן שייכות לשולי החברה המוחלשים, נשים העוסקות במתן שירותי מין תחת שמות בדויים, על מנת לפרנס עצמן וילדיהן. ברור כי אוכלוסיה זו איננה יכולה לבוא בתלונה למשטרה, כשמי שעומד מולן, מפחיד ומאיים עליהן במעצר הוא קצין משטרה במדים.

השופטים הבהירו כי אמות המידה הקפדניות הנדרשות מעובד הציבור, שהינו נאמן הציבור ואינו פועל למען עצמו אלא למען אינטרס הציבור, נגזרות מאופי הסמכות המוקנית לעובדי הציבור. וכשמדובר בקצין משטרה, חובת האמון הציבורית גבוהה. התופעה לפיה קצין משטרה מקבל שוחד מיני, גם אם לא נתן תמורה בעד השוחד, מצדיקה הוקעה, הבעת סלידה וענישה ממשית.

לקולא נלקחו בחשבון בין היתר העובדות כי לא נעשה בהם שימוש בכח וגם האיומים לא נשאו אופי אלים, וכן את הודאתו של קריאף במסגרת עסקת טיעון והחיסכון בזמן שיפוטי, החרטה והצער שהביע , כמו גם את הפגיעה במשפחתו וילדיו, היותו מובטל והאפשרות הקרובה כי ישללו ממנו, לפחות חלקית, הזכויות שצבר במשך 17 שנות שירותו.

 

(תפ"ח 52896-01-12)

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:171
קומיט וכל טופס במתנה