שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רשות השידור חששה מהתביעה הייצוגית נגדה – ותפסיק לגבות שכ"ט עו"ד מחייבים

חדשות

רשות השידור חששה מהתביעה הייצוגית נגדה – ותפסיק לגבות שכ"ט עו"ד מחייבים, צילום: צילום: Rimonah Traub
רשות השידור חששה מהתביעה הייצוגית נגדה – ותפסיק לגבות שכ"ט עו"ד מחייבים
23/01/2013, עו"ד אנה נודל

רשות השידור הודיעה לביהמ"ש כי היא מתחייבת להפסיק לגבות שכ"ט מחייבים בגין משלוח מכתבי התראה. עד הגשת התביעה שילמו חייבים עבור מימון עלות מכתבי התראה של משרדי עורכי דין סכום כולל של כ-15 מיליון שקל

רשות השידור מסרה לבית המשפט לעניינים מינהליים בתל אביב הודעה לפיה היא מתחייבת להפסיק לגבות מחייבים שכר טרחה בגין משלוח מכתבי התראה. הודעת רשות השידור באה בעקבות תובענה ייצוגית שהוגשה נגדה באמצעות עורכי הדין דורון רדעי וניצן גדות ממשרד רדעי-גדות. במסגרת התביעה טענה התובעת כי רשות השידור מעולם לא הוסמכה לגבות מחייבים סכומים בשיעור של מאות שקלים עבור משלוח מכתבי התראה וכי מדובר בגבייה לא חוקית.

הרשות כתבה בהודעתה לבית המשפט כי היא "הנחתה את עורכי הדין הפועלים מטעמה כי החל מה-15 בינואר 2013 לא ישלחו יותר מכתבי התראה ובהם דרישה לתשלום עבור שכר טרחת עורכי דין בגין המכתב".

בהתאם לנתונים שנמסרו על ידי רשות השידור, עד הגשת התביעה שילמו יותר מ-100 אלף חייבים עבור מימון עלות מכתבי התראה של משרדי עורכי דין סכום כולל של כ-15 מיליון שקל.

עוה"ד דורון רדעי וניצן גדות מסרו בתגובה כי "הודעתה האחרונה של רשות השידור מהווה למעשה הודאה בצדקת התביעה שהגשנו נגדה. אנחנו מברכים את רשות השידור על יכולתה להודות בטעות ושמחים שיכולנו להביא תועלת גדולה לציבור משלמי האגרה שכעת לא יאלצו לשלם שכר טרחה לעורכי דין מעבר למה שקבוע בחוק. על פי הודעת רשות השידור, מדובר בגבייה של מיליוני שקלים מידי שנה שכעת ייחסכו מהציבור. זוהי הוכחה נוספת לחשיבותה הגדולה של התביעה הייצוגית ככלי להגנת זכויות האזרח הקטן מול הגופים הגדולים".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:158
קומיט וכל טופס במתנה