שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ניצחון חלקי לרשת: בוטל חיוב Castaway לקיים מו"מ עם ערוץ 10 על "הישרדות"

חדשות

ניצחון חלקי לרשת: בוטל חיוב Castaway לקיים מו"מ עם ערוץ 10 על "הישרדות", צילום: צילום: גיא קרן
ניצחון חלקי לרשת: בוטל חיוב Castaway לקיים מו"מ עם ערוץ 10 על "הישרדות"
20/01/2013, אלכסנדר כץ, אייס

ביהמ"ש העליון ביטל את החלטת המחוזי, אולם השאיר את צווי המניעה שתוקעים את ההפקה המשותפת של רשת ו-Castaway עד לסיום ההליך בתביעה המרכזית

ניצחון חלקי לזכיינית ערוץ 2 "רשת" בקרב העקוב מדם על "הישרדות". בית המשפט העליון ביטל הבוקר (יום א') את צו המניעה שחייב את בעלת הזכויות בפורמט, החברה הבריטית Castaway, לנהל מגעים רק עם ערוץ 10 בשלושת החודשים הקרובים, מה שביטל בזמנו את ההסכם בין Castaway לבין "רשת". מאידך, השופט נועם סולברג השאיר על כנו את צווי המניעה שלמעשי מונעים מ"רשת" ומהבריטים להפיק את התכנית עד לסיום הדיון בהליך המרכזי – התביעה שהגיש ערוץ 10.

בתביעה שהוגשה בחודש אוגוסט החולף לבית המשפט המחוזי באמצעות עו"ד ברוך כצמן ממשרד הרצוג פוקס נאמן, נטען כי בין Castaway לערוץ 10 היה קיים הסכם שבמסגרתו יופקו עוד שתי עונות בערוץ 10, עונה 7 ו-8. בפנייה לבית המשפט, טען עו"ד כצמן כי קיים סעיף אופציה בחוזה, שלפיו עם שידור פרק הסיום של העונה ה-6, מוענק לערוץ פרק זמן של שלושה חודשים לטובת משא ומתן עם Castaway על המשך ההפקה, שרק בסיומו, אם לא נחתם הסכם בין הצדדים, תוכל החברה הבריטית לנהל מגעים עם גופים אחרים.

מנגד, טענה Castaway להפרות חוזה חוזרות ונשנות של ערוץ 10 ולאי-תשלום במועד עבור הזכות לשדר את התכנית. ב"רשת" עמדו מהצד וקיוו כי ההפקה היוקרתית תעשה דרכה בסופו של דבר למסך ערוץ 2.

בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי, הגישה "רשת" בקשת ערעור לעליון באמצעות עורכי הדין חגי דורון, אוריאל פרינץ ותומר שויירמן ממשרד ש.הורוביץ. כעת קבע בית המשפט העליון כי הוא אינו יכול לכפות על צדדים להסכם, שיחסיהם עלו על שרטון, להמשיך ולקיים שיתוף פעולה עסקי בניגוד לרצונם. העליון הורה לערוץ 10 להפקיד ערבות בסך של מיליון שקל, כתנאי להשארתם של צווי המניעה האוסרים על רשת ו-Castaway להתקדם עם הפקת "הישרדות", עד לקבלת החלטה סופית של המחוזי.

העליון קבע כי לא ניתן להעדיף את גרסת ערוץ 10 על פני גרסאות "רשת" ו-Castaway, וכי אין מקום להורות על משא ומתן כשיש בעיית אמון ועל רקע ההפרות של ערוץ 10 את ההסכם.

העליון ביטל את צו ההוצאות שניתן כנגד "רשת" על ידי המחוזי, עד לפסיקה הסופית.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "ביקשנו מבית המשפט המחוזי צו מניעה, ובית המשפט המחוזי קיבל את עמדתנו והוציא ל'רשת' ול-Castaway צו מניעה עד לדיון בתביעה המרכזית. בית המשפט העליון דחה הבוקר מכל וכל את הבקשה של 'רשת' ו-Castaway לבטל את צו המניעה, ולשביעות רצוננו הותיר על כנו את החלטת בית המשפט המחוזי".

 

(רע"א 9213/12)

 

כתבות נוספות בנושא:

 

מכה ל"רשת": Castaway חויבה לחזור לנהל מו"מ עם ערוץ 10 על הישרדות

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:46
קומיט וכל טופס במתנה