שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > איילת שקד: "יש משפטיזציית יתר במדינה, היא מנוהלת על ידי היועמ"ש ובג"צ"

חדשות

איילת שקד: "יש משפטיזציית יתר במדינה, היא מנוהלת על ידי היועמ"ש ובג"צ", צילום: איילת שקד
איילת שקד: "יש משפטיזציית יתר במדינה, היא מנוהלת על ידי היועמ"ש ובג"צ"
20/01/2013, עו"ד אנה נודל

מספר 5 ברשימת הבית היהודי קוראת לצמצם את סמכויותיו המוגזמות של היועמ"ש: "כשהממשלה לא מסכימה עם דעת היועמ"ש צריך שתהיה לה אפשרות לקבל יעוץ משפטי חיצוני שייצג אותה בבג"צ, גם מעורכי דין פרטים"

"בגלל השופט אהרון ברק היטשטשו הגבולות בין הרשות השופטת ליועץ המשפטי. היועץ המשפטי אינו גוף נבחר, הוא אמור רק לייעץ לממשלה", כך אמרה איילת שקד, מספר 5 ברשימת הבית היהודי באירוע שישי אקדמי, במרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה.

לדברי שקד, "כיום סמכויות היועמ"ש מוגזמות, מי שמנהל את המדינה זה היועמ"ש והמשניים שלו. כשהממשלה לא מסכימה עם דעת היועמ"ש חייבת שתהיה לה אפשרות לקבל יעוץ משפטי חיצוני, שייצג אותה בבג"צ, גם מעורכי דין פרטים. ייצוג הממשלה בסיפור גבעת האולפנה, לדוגמא, היה לא נכון והחליש את עמדת הממשלה".

שקד הוסיפה כי "כתוצאה מכל זה יש משפטיציית יתר במדינה והיא מנוהלת על ידי היועמ"ש ובג"צ".

בהתייחסה לסוגיית דת ומדינה אמרה שקד: "נשמור על סטטוס קוו בין דתיים לחילוניים. אין מדובר בשום צורה ברצון להגיע למדינת הלכה. הרבנים שלנו מתקדמים, נאורים וכמובן ציוניים. אנחנו מבקשים לחולל שינויים בחינוך לזהות יהודית, ברבנות שבנויה על רבנים ציונים ולא חרדים, בגיור מאיר פנים בדרכי נועם ובקרבה לפריפריה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:237
קומיט וכל טופס במתנה