שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עובדה ערערה על פסילת התחקיר על שמעון קופר: "כל כלי התקשורת עסקו בפרשה"

חדשות

עובדה ערערה על פסילת התחקיר על שמעון קופר: "כל כלי התקשורת עסקו בפרשה", צילום: צילום: יח"צ
עובדה ערערה על פסילת התחקיר על שמעון קופר: "כל כלי התקשורת עסקו בפרשה"
17/01/2013, אלכסנדר כץ, אייס

שלוש שעות לפני שידור התחקיר על הנאשם ברצח רעייתו, קיבל המחוזי את ערעורו ואסר על השידור מתוך חשש להפרת עקרון הסוביודיצה. מערכת עובדה: "חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת נפגעו באופן בלתי מידתי"

מערכת התכנית "עובדה" הגישה אתמול (יום ד') ערעור בהול לבית המשפט העליון על צו המניעה שהוציא שלשום שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב גדעון גינת נגד שידור התחקיר על שמעון קופר, הנאשם ברצח אשתו ג'ני מור-חיים.

בבקשה לדיון בהול בעליון טענו עורכות הדין טל ליבליך ליאת ברגמן-רביד, הפרקליטות של "קשת" ו"עובדה", כי תוצאות פסק הדין "מהוות סטייה בלתי מידתית ובלתי מנומקת מכל ההלכות הנהוגות שנקבעו על ידי בית המשפט העליון בנוגע לחשיבות חופש הביטוי".

לפני כמעט שלוש שנים חשף כתב "עובדה" עמרי אסנהיים את "פרשת האלמן הכפול" – סיפורו של קופר ונסיבות מותן הדומה של שתיים מנשותיו. אחרי פרסום התחקיר נפתחה חקירה חוזרת שהסתיימה בכתב אישום. מאז מעצרו של קופר לפני מספר חודשים נמנעה "עובדה" מלטפל בפרשה, אולם כעת, לאחר הגשת כתב האישום, עמד אסנהיים לפרסם את התחקיר המלא בפרשה שכלל חומרים חדשים, כולל עדויות של נשים שהיו עמו בקשר.

ביום שני, שלוש שעות לפני שידור התכנית בערוץ 2, קיבל בית המשפט המחוזי את עתירת פרקליטיו של שמעון קופר, עו"ד אלי הלם ועו"ד איתי הרמלין, ואסר על שידור התחקיר בעניינו ב"עובדה". על פי פסק הדין, החלטה זאת נובעת מתוך חשש להפרת עקרון הסוביודיצה, שלפיו אסור לכלי תקשורת להשפיע על הליך פלילי המתנהל בבית המשפט. יש לציין כי גם נציגת פרקליטות מחוז מרכז, עו"ד גילי לבונטין, תמכה בפסילת שידור התחקיר וטענה כי "המדינה רואה חשיבות להציג קו אחיד שהוא שתיקים פליליים, במיוחד בשלב של התיק כאן, צריכים להתקיים ולהישמע בבית המשפט, ולא בתכניות טלוויזיה ערב תחילת המשפט".

בערעור שהוגש אתמול צוין כי מאז מעצרו של קופר עסקו כל כלי התקשורת בפרשה וקיימו ראיונות עם הנאשם עצמו, עם בניו, עורכי דינו ועוד. באותו יום שבו נפסל התחקיר אף פורסמה עדותה של ד"ר מריה זקוטסקי, זוגתו של קופר, בעיתון "ישראל היום". בערעור נטען כי בלתי סביר שרק מערכת "עובדה" לא תוכל לעסוק בפרשה, היות וצו המניעה מופנה רק כלפי מערכת התכנית והיא היחידה שתהיה מנועה מפרסום פרטים אודות הפרשה.

"האינטרס הציבורי שבשמירה על טוהר ההליך הפלילי, כפי שבית המשפט ביקש לשמרו, לא רק שאינו מוגן כעת בעקבות פסק הדיו", נכתב בערעור, "אלא שעיקרון אחר – האינטרס הציבורי בדבר זכות הציבור לדעת וחופש הביטוי – נפגע באופן ודאי ובצורה בלתי מידתית".

 

כתבות נוספות בנושא:

ביהמ"ש אסר שידור תחקיר "עובדה" על שמעון קופר המואשם ברצח אשתו השלישית

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:122
קומיט וכל טופס במתנה