שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רשות ההגבלים העסקיים תקיים שימוע לחברת סטימצקי טרם הגשת כתב אישום

חדשות

רשות ההגבלים העסקיים תקיים שימוע לחברת סטימצקי טרם הגשת כתב אישום, צילום: צילום: דוד שי
רשות ההגבלים העסקיים תקיים שימוע לחברת סטימצקי טרם הגשת כתב אישום
17/01/2013, ליאור שדמי שפיצר

החברה והמנכ"לית איריס בראל נחשדים בעבירות על חוק ההגבלים העסקיים, בכך שדרשו ממו"לים בלעדיות במבצעים על ספרים שישתתפו במבצעי מועדון הלקוחות, והפרו את תנאי המיזוג עם חברת "ספרי"

רשות ההגבלים העסקיים הודיעה אתמול (ד') לסטימצקי ולמנכ"לית החברה איריס בראל כי בכוונת הרשות להגיש נגדם כתב אישום וכי עומדת להן האפשרות להעלות את טיעוניהן במסגרת הליך שימוע טרם ההחלטה הסופית על הגשת כתב האישום. ההודעה על השימוע באה בעקבות חקירה שניהלה רשות ההגבלים העסקיים ביחס לחשדות לעבירות לכאורה על חוק ההגבלים העסקים שבוצעו על ידי סטימצקי ונושאי משרה בה.

הרקע לחקירה הוא המיזוג בין סטימצקי וחברת ספרי מרכז להפצת הספר העברי, משנת 1995, שבמסגרתו רכשה סטימצקי את ספרי. המיזוג אושר על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים, בכפוף לתנאי הקובע כי סטימצקי לא תגביל מו"ל בנוגע ליחסיו המסחריים עם מי מלקוחותיו.

החשדות כלפי סטימצקי ובראל מתייחסים לשני אירועים שונים שבהם דרשה סטימצקי ממוציאים לאור שונים בלעדיות במבצעים עבור הספרים שישתתפו במבצעי מועדון הלקוחות של סטימצקי, כך שאותם ספרים לא ישתתפו במבצעים של חנויות ספרים מתחרות באותה תקופה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:117
קומיט וכל טופס במתנה