שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > השופט זגורי קורא לקבוע תג מחיר קבוע לפיצוי על בגידה: "בגידה היא עניין שפיט"

חדשות

השופט זגורי קורא לקבוע תג מחיר קבוע לפיצוי על בגידה: "בגידה היא עניין שפיט", צילום: צילום: Getty images Israel
השופט זגורי קורא לקבוע תג מחיר קבוע לפיצוי על בגידה: "בגידה היא עניין שפיט"
16/01/2013, עו"ד אנה נודל

השופט אסף זגורי, שהיה הראשון לפסוק פיצוי כספי בגין בגידה, התבטא בכנס בנושא נזיקין בדיני משפחה: "למרות הסקר שהראה ש-85% מהנשואים בוגדים, החברה הישראלית עדיין לא משלימה עם בגידות"

"יש לקבוע ולעגן תג מחיר קבוע לפיצוי על בגידה, כך שיהיה פתרון לעניין שמעסיק את בני הזוג והוא כיום בגדר נעלם", כך אמר אתמול (ג') שופט בית משפט השלום בטבריה אסף זגורי בוועידה השנתית של מרכז רקמן שהתקיימה באוניברסיטת בר אילן ועסקה בנזיקין בדיני משפחה.

השופט זגורי היה הראשון לקבוע לפני כשנה כי ניתן לפסוק פיצויים במסגרת תביעת נזיקין בגין בגידת בן או בת הזוג. אתמול אמר זגורי כי "החברה הישראלית עדיין לא משלימה עם בגידות כחלק מחיי הנישואים, למרות סקר שפורסם לאחרונה והראה ש-85% מהנשואים בגדו, בוגדים או מתכוונים לבגוד. נישואין הם חוזה מחייב ובגידה לא דומה להפרת הבטחה לתלות כביסה או לשטוף כלים. היא גם לא דומה להבטחה לאהוב האחד את השני. הנזק הנפשי שנגרם לצד הנבגד, גם אם איננו גורם לנכות נפשית של ממש, הוא בר פיצוי כספי, ולכן בגידה היא עניין שפיט שצריך להיות לה פיצוי כספי מקסימלי קבוע".

זגורי ציין כי "מאז פסק הדין שלי שקבע שניתן לתבוע פיצויים בגין בגידה, הוגשו תביעות כאלה רק במחוז תל אביב. או שבשאר המדינה אין בגידות או שהשסתומים שנקבעו בפסק הדין עובדים היטב".

בוועידה השתתפו לצד השופט זגורי גם שופטת בית המשפט לענייני משפחה ברמת גן תמר סנונית-פורר, עו"ד ד"ר בני שמואלי מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן וראש מרכז רקמן פרופ' רות הלפרין קדרי.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:91
קומיט וכל טופס במתנה